veranda

Robertvh
Topic Starter
Berichten: 3

veranda

#1 , 14 jun 2013 11:57

In Augustus 2012 hebben wij een veranda laten plaatsen door een firma .
Toen de veranda klaar was hebben we een papier moeten ondertekenen dat de veranda in goede toestand afgeleverd was .
Nu in januari 2013 na een stevige regenbui ( stortregen ) hadden we last van binnenstromend water aan de voorzijde van de veranda , en dit nu bij elke regenbui . Na ettelijke E-mails te sturen en verschillende malen in te spreken op de voice - mail , is het ons nog niet gelukt om iemand hier te krijgen om het euvel te herstellen . ( alhoewel er 10 jaar garantie op is ) .
Welke stappen kunnen we nu best ondernemen om wat druk te zetten .

Dank U

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22868
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 jun 2013 12:22

Begin hen al AANGETEKEND in gebreke te stellen, en schrijf hun dat indien ze geen stappen ondernemen voor xx/xx/xxxx je het dossier aan de vrederechter zal overmaken, met alle financiële gevolgen voor hen. Zonder aangetekende in gebrekestelling kan je geen procedure opstarten.

Robertvh
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 jun 2013 17:15

Bedankt , dat zal ik zeker doen .

Groetjes

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 16 jun 2013 08:49

“Art.1649bis...§ 2. Voor de toepassing van deze afdeling wordt verstaan onder :...5° " garantie " : elke door een verkoper of producent tegenover de consument aangegane verbintenis om de betaalde prijs terug te betalen, of om de consumptiegoederen te vervangen of te herstellen, of om er zich op enigerlei wijze om te bekommeren, indien de goederen niet overeenstemmen met de beschrijving in het garantiebewijs of in de desbetreffende reclame...Art.1649septies.§ 1. Elke garantie is bindend voor diegene die haar biedt volgens de in het garantiebewijs en de daarmee samenhangende reclame vastgestelde voorwaarden...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

‘alhoewel er 10 jaar garantie op is’

Onderzoek zorgvuldig de tekst van die garantie.

Onverminderd voornoemde ’garantie’ kan u zich beroepen op: “Art.1641. De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak, die deze ongeschikt maken tot het gebruik waartoe men ze bestemt, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper, indien hij de gebreken gekend had, de zaak niet of slechts voor een mindere prijs zou hebben gekocht.”(Burgerlijk Wetboek).

‘De goedkeuring van het werk door de opdrachtgever stelt de aannemer niet vrij van zijn aansprakelijkheid voor de verborgen gebreken,ook al tasten deze de stevigheid van het gebouw of een essentiëel bestanddeel ervan niet aan‘(Cass. 25 oktober 1985,R.W. 1988-89,670-675,noot VAN SCHOUBROECK,C.)

U kan dus beginnen met de aannemer aangetekend en gedetailleerd in gebreke te stellen met een chronologische samenvatting van de reeds gevoerde correspondentie.

Geeft uw aannemer niet afdoende of tijdig gevolg daaraan,daag hem dan voor de rechtbank van koophandel ,al dan niet voorafgegaan door een oproeping in minnelijke schikking.
“Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in MINNELIJKE SCHIKKING),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Robertvh
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 17 jun 2013 15:20

Bedankt J.Demoor

Terug naar “Archief”