Ik sta ditmaal zonder advocaat op de jeugdrechtbank gezien het reeds de zoveelste keer is dat mijn ex een zaak aanspant en ik geen advocaat meer kan betalen.
In de brief van de rechtbank staat dat er twee termijnen zijn voor conclusies: eerst voor de tegenpartij en dan voor mij. Er staat bij dat ze de vorm van syntheseconclusies moeten aannemen. Dus eigenlijk de laatste conclusies. Nu stuurt de tegenpartij toch nog extra besluiten naar mij. Mag dit zomaar?
Ik hoor dat volgens een bep. artikel 748 §2 eerste lid men extra conclusietermijnen zou kunnen vragen bij nieuwe gegevens maar dat zou moeten gebeuren 30 dagen voor zitting. De zitting is echter al 13 dagen na hun extra besluiten.
Meg dit zomaar of kan ik die weigeren.
Mogen zij volgens het gerechtelijke wetboek op een of andere manier toch nog besluiten extra doorsturen? Sowieso hadden ze na ontvangst van mijn syntheseconclusies nog 14 dagen de tijd om op tijd extra conclusietermijnen aan te vragen. Maar dat hebben ze niet gedaan.
Weet iemand dringend raad want ik weet niet of ik nu op hun besluiten moet reageren en de zitting is al over 10 dagen.
Alvast bedankt.