Beste
Mijn vriend zit sinds enkele jaren in een collectieve schuldenregeling. Wegens allerlei problemen is hij nu al een tijdje werkzoekend, en de schuldbemiddelaar heeft laten weten dat hij 'helaas' geen leefloon meer kan uitkeren aangezien het inkomen te laag is. Hij woont terug in bij zijn ouders, maar betaalde in het begin wel huur (waar overigens een huurcontract voor opgesteld werd). Die huur wordt ook niet meer betaald. De advocaat weet niet dat wij samen zijn, omdat mijn anders sowieso niets zou krijgen. De ouders (en ik) draaien dus op voor alle kosten van m'n vriend.
Nu is hij recentelijk geopereerd, en moet hij regelmatig op controle bij de chirurg. Het totaalbedrag loopt dus aardig op, en ik had de ziekenkas gevraagd om de terugbetaling via een ander rekeningnummer te laten lopen (gezien alle terugbetalingen normaliter naar de schuldbemiddelaar gaan).
Vandaag kreeg ik bericht dat ze niet bereid zijn hieraan mee te werken, en dat alsnog alle terugbetalingen naar de advocaat gaan.
Aangezien mijn vriend deze kosten niet betaald heeft, vind ik dat absoluut niet kunnen. Op de goodwill van de advocaat kunnen we helaas niet rekenen.
Is er een manier om geregeld te krijgen dat dit geld gestort dient te worden op rekening van de mensen die de doktersrekeningen betaald hebben? Ik vind niet dat zijn ouders verantwoordelijk zijn hiervoor en gezien onze huidige financiële situatie (ikzelf ben tijdelijk arbeidsongeschikt met een minimum inkomen) hebben we dat geld echt nodig.
Alvast bedankt voor de eventuele reactie.