Foutief opleidingsniveau opgeven

FEDW
Topic Starter

Foutief opleidingsniveau opgeven

#1 , 24 jun 2013 20:56

Beste,

Mijn vrouw is met haar ex verwikkeld in een strijd om het hoederecht over hun dochter.
Haar ex profileert zich als burgerlijk ingenieur terwijl hij slechts een diploma A3 mechanica heeft.
Hij heeft zich als burgerlijk ingenieur laten inschrijven in het handelsregister, blijkbaar kan dit gewoon en geeft men daar op wat men wil.

Het maakt onze zaak niet en als hij in een leugen wil leven is dit zijn zaak.
Maar we merken wel dat wanneer wij aangifte doen bij de politie tegen hem inzake de behandeling van de dochter dat ze zeggen 'we zien dat hij hoger opgeleid is' en dit mogelijk wel mee speelt in de geloofwaardigheid van zijn persoon wanneer hij op zijn beurt op een ander politiekantoor zijn verhaal doet.
Het is een lang aanslepende zaak, verscheidene jaren reeds en we hebben al 3x een inspecteur gehad die ons vroeg of hij daadwerkelijk burgerlijk ingenieur is :roll: ..

Kan hij zich zomaar voordoen als iemand die hij niet is, kunnen we hiertegen iets ondernemen?

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jun 2013 21:50

Aanmatigen van ambt of titel.
strafwetboek
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1867060801" onclick="window.open(this.href);return false;.
Burgerlijk ingenieur afkorting Ir. is een academische titel en WETTELIJK beschermd.
Zich uitgeven voor is volgens mijn weten strafbaar.
Wet van 11 september 1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ?docid=127" onclick="window.open(this.href);return false;

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2013 08:51

Hij heeft zich als burgerlijk ingenieur laten inschrijven in het handelsregister, blijkbaar kan dit gewoon en geeft men daar op wat men wil.
Voor wat heeft hij zich laten inschrijven in het handelsregister??

Het handelsregister bestaat al jaren niet meer in Belgie, wel nog in Nederland!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

FEDW
Topic Starter

#4 , 25 jun 2013 20:07

Excuses, ik bedoel kenbaar gemaakt als ir in het rijksregister!

@ Franciscus, dank voor de input.

eylis

#5 , 26 jun 2013 09:42

Maar we merken wel dat wanneer wij aangifte doen bij de politie tegen hem inzake de behandeling van de dochter dat ze zeggen 'we zien dat hij hoger opgeleid is'

dat is een zinnetje dat me intrigeert... welke behandeling geeft de vader aan de dochter dat er aangifte gedaan wordt bij de politie? zijn dat mogelijk strafbare feiten? En dat de politie dan dàt antwoord geeft, vind ik nog vreemder. als je aangifte doet van strafbare feiten, moet de politie daar géén mening bij te kennen geven waaruit blijkt dat je door opleidingsniveau anders behandeld of beoordeeld zou moeten worden.
als je kan vertelllen wat de feiten zijn FEDW, maar meer nog:zelfs al wàs vader nog burgerlijk ingenieur of de koning van chokowakije...ouderschap is voor iedereen een recht en dat is NIET opleidingsgebonden. Dat speelt geen rol,
dàt zou pas erg zijn zeg...

en please...ik moet het hier bij elke post herhalen...HOEDERECHT bestaat NIET....

Terug naar “Archief”