Schulden in het buitenland

buurvrouw
Topic Starter

Schulden in het buitenland

#1 , 25 jun 2013 10:49

// edit //
Onder aan vind je de beschrijving van de eigenlijke kwestie en mijn vraag
Laatst gewijzigd door buurvrouw op 26 jun 2013 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 25 jun 2013 11:07

Ik kan uit uw uitleg niet afleiden dat uw buurman iets zou doen dat wettelijk niet toegelaten is.

eylis

#3 , 25 jun 2013 11:31

waar zou u wat willen aankaarten beste buurvrouw?
en ik vraag me af wat het belang is in dit verhaal of uw buurman afkomstig is uit Noorwegen of Zwevezele...

Reclame

bibi14

#4 , 25 jun 2013 20:27

beste buurvrouw,

hier zitten allemaal advocaten (denk ik toch), die begrijpen uw vraag niet
zolang je niet wordt opgepakt of gedagvaard is er toch niets mis hé

er zijn er ook goede hoor, alleen heel moeilijk te vinden

Jabo

#5 , 26 jun 2013 07:18

En, wie is er nu eigenlijk boos? (zie onderwerpregel).
Jabo

buurvrouw
Topic Starter

#6 , 26 jun 2013 21:12

De vraag zit eigenlijk zo:

Deze man heeft in Nederland 34000 euro schuld nadat zijn bedrijf failliet gegaan is. Om zijn schulden af te betalen moest hij (op bevel van de Nederlandse rechter veronderstel ik) al zijn inkomsten in Nederland afstaan aan de schuldeisers. Hiervoor is hij naar België gevlucht. Ondertussen zijn we 8 jaar verder en heeft hij hier een huis gekocht met een sociale lening, een grote auto, ... terwijl hij nu ook op zijn nieuw adres deurwaardersbrieven krijgt.
Wat me dus niet correct lijkt is dat iemand die zich in de schulden werkt in het ene europeese land, simpelweg naar het buurland kan gaan en hier opnieuw kan beginnen alsof er geen vuiltje aan de lucht is, en hier zelfs opnieuw allerhande schulden kan aangaan.
Klopt dit?

het is voor ons ook een bron van ergernis omdat we we zelf ook moeten zorgen dat we onze uitgaven binnen de perken houden terwijl voor anderen er geen grenzen lijken te zijn.

alvast bedankt voor inzicht

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jun 2013 07:09

Buurvrouw ligt ge nu echt waker omdat je buurman zich in de schulden steekt?

Daar kan jij niks aan veranderen, of tenware dat jij hem het geld zou geven !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis

#8 , 27 jun 2013 09:45

en hoe wéét je dat allemaal buurvrouw?? Heeft buurman je dat allemaal zelf verteld?

buurvrouw
Topic Starter

#9 , 27 jun 2013 19:37

Ja, de buurman heeft het me een tijdje geleden zelf in geuren en kleuren uitgelegd. Hij schept er graag over op.
Vindt u dit nog rechtvaardig?

Terug naar “Archief”