Bij de aankoop voor het plaatsen van screens (zonnewering) hadden we bij de leverancier, een korting contant bedongen van 2% kontante betaling bij afwerking. Echter bij het plaatsen op 08-04-13 zat een foutje in een van de latten die zo werd gezegd binnen de 14 dagen zou vervangen worden. Dit werd zelfs reeds op 16-04-13 vervangen. op die dag werden ook de screens allemaal nog eens nagekeken en terug afgesteld op de juiste lengte. Enkele dagen later echter bleef een screen steeds halverwege hangen, na enkele malen door ons telefonisch verzoek tot oplossing kreeg ik op 24-4-13 de zaakvoerder te pakken die me telefonische bijstand verleende om de screen verder te laten zakken, het probleem was nog niet volledig opgelost en de leverancier adviseerde mij om een silicone spray aan te schaffen daar de ritslatten mee te behandelen en dan zou het probleem zich zelf oplossen. Ik vond dit niet prettig maar heb in het volgende weekend m'n vrije tijd opgeofferd en me de nodige silicone spray aangeschaft en het euvel wel degelijk kunnen oplossen. Na een paar dagen uittesten heb ik de factuur betaald op 8 mei met nog een aftrok van de 2% korting aangezien voor mij de screens pas in orde waren begin mei. Reeds toen al merkte ik dat 1 van de 2 tijdsklokjes het niet meer deed, maar omdat ik van 13 tot 24 mei op zakenreis moest heb ik nog geen melding gemaakt van het klokje ik wou het eerst nog eens terug opnieuw opstarten en nakijken of het dan wel zou blijven lopen.
In de loop van m'n reisperiode kreeg ik reeds een mail van de leverancier dat ik het openstaande saldo van 164,03E de 2% dus van de wel betaalde 8201.44 € nog dringend moest overmaken.
Op 7 juni heb ik terug contact opgenomen met de leverancier om melding te maken van het defecte klokje , ze zouden me terug bellen, ook toen heb ik telefonisch aangegeven dat voor mijn gevoel ik de rekening wel degelijk correct betaald had en dat die korting wel degelijk gerechtvaardigd was.
Een week later heb ik nogmaals terug gebeld en toen kreeg ik te horen dat de leverancier geen garantie zou verlenen zolang het saldo niet volledig betaald was.
Na nog wat over en weer gemaild te hebben kreeg ik op 23-06-13 een mail met in bijlage de verkoopsvoorwaarden die ook achter op de faktuur staan, die niet op de bestelbon stonden en tevens een offerte voor de herstelling van het bewuste klokje. Waarbij het klokje gratis zou vervangen worden de voorrij kosten en de werkuren zouden we dan moeten betalen na eerst het zogezegde openstaande saldo te moeten vereffenen.
Nu vraag ik me af kan dit zomaar! Is dit wettelijk, wat als er een groter mankement komt kijken. Hoe los ik dit best op!