Mondeling akkoord verkoop appartement

Dosscientist
Topic Starter

Mondeling akkoord verkoop appartement

#1 , 02 jul 2013 10:53

1jaar geleden werd ik aangesproken door mijn huisbaas voor het verkopen van zijn app wat ik nu nog steeds huur..
Hiervan ook bewijzen via mail.
Alle mogelijkheden bekeken maar uiteindelijk zag mijn huisbaas af van de verkoop..
Nu zo'n maand geleden kwam hij hiermee weer op de proppen, moest alles zeer snel gaan want hij wilde meedingen bij een openbare verkoop..
Alle bewijzen via sms dat hij dit zo snel mogelijk wil verkopen en dat ik 1ste keus krijg, anders dit op immoweb wordt gezet.
Samen aan't tafel gezeten en uiteindelijk tot het besluit gekomen dat ik het dan toch ga kopen en dit ook zo meedegedeeld aan hem.
Nu is hetgeen waar hij op ging bieden verkocht aan een hogere bieder en nu ziet hij WEER af van de verkoop van zijn app :((

Is er iets dat ik hier aan kan doen??
Tenslotte was er een mondelinge overeenkomst en was ik zo dom om niet alles gelijk op papier te laten zetten daar ik hem toch vertrouwde en hij niet alles tussen de soep en de patatten wilde doen, reageerde dan nog als grap, misschien wel na de soep want wil er nu ook vaart achter zetten.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 jul 2013 11:40

Altijd schriftelijk een dergelijke overeenkomst bevestigen. Daarzonder wordt het bijzonder moeilijk...

Dosscientist
Topic Starter

#3 , 02 jul 2013 11:45

Alvast bedankt voor de reactie!!

Pfff, dacht dit ook, maar ergens misschien een kleine hoop.. ;*)
Alleen toen ik op't internet op zoek was, las ik ook dat een mondelinge afspraak ook bindend is daarmee ik deze vraag ook stelde..

Jammer dat zo'n mensen bestaan, echt!! :((

Reclame

Fore

#4 , 02 jul 2013 13:10

mondelinge afspraak is even bindend, als een schriftelijke afspraak, maar ligt de bewijsvoering veel moeilijker
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Dosscientist
Topic Starter

#5 , 02 jul 2013 13:19

Fore..

Dat las ik dus ook..

Heb wel kleine vormen van bewijzen, 1ste keer via mail en 2 de keer via sms..
Alleen nergens met duidelijk op ok verkocht, het is van jou :((

Kan ik hier iets mee??

Alvast bedankt!!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jul 2013 18:57

Geef hier de LETTERLIJKE communicatie eens aan.

Dosscientist
Topic Starter

#7 , 03 jul 2013 08:59

1ste letterlijk communicatie: Per mail Mei 2012

Ter voorbereiding voor volgende week stuur ik je al wat info door.
Ik stuur je alvast even het verslag van vorig jaar door en ook de afrekening en de afrekening van dit jaar. Dat bedrag betaal je 4x per jaar.
Om je een idee te geven hoe dat met de kosten gaat :

2012: 417,60€ x 4=1.670,40€
2011: 1.666,00€
2010: 1.388,40€
2009: 1.380,40€

In 2011 is er geïnvesteerd geweest in de verbouwing van de liften en vandaar ook een hogere afrekening. Een deel van die investering is uit de ‘spaarpot’ gekomen en een deel is opgehaald met verhoogde kwartaalbetalingen. Het gebouw is altijd in onderhoud en vandaar dat die kosten ook fluctueren. Toen ik het in 2004 kocht was de jaarlijkse kost iets van een 1.250€. Ik denk dus echt dat ze de afgelopen jaren verhoogd zijn om toekomstige werken aan te pakken. Je kan het lezen in het jaarverslag dat erbij zit. De originele bouwplannen kan je ook nog krijgen.

Verder heb je een EPC attest van rond de 361. Ik weet niet of jou dat veel zegt. Qua isolatie zit het vrij goed in het gebouw maar de stookketel in de kelder is verouderd en vandaar dat we in het midden uitkomen.
Wat de prijs betreft wil ik deze van het schattingsverslag (2010) hanteren mits aangepast aan de index. Dat komt uit op 139.000€. Ik volg dus niet de stijging van het vastgoed maar wel de inflatie.
Er zit verder nog een kelder bij. Die zit nog afgeladen vol met gerief van mij maar die kom ik dan wel ophalen natuurlijk.
Het spaarpotje dat ik door de jaren heen gespaard heb dat kan jij kosteloos overnemen. D.w.z. dat ik afstand doe van de bedragen die ik intussen reeds betaald heb.
Is de vraag nog wel wat we met de verlichtingsarmaturen gaan doen? Ga jij die overnemen of krijg ik die terug?

2de letterlijk communicatie: Per sms Juni 2013

Mijn besluit staat vast.
App wordt verkocht. Je krijgt een voorkeur van mij om het te kopen maar dan zou ik hier graag dringend voor samen willen komen.
Of ik plaats het op immoweb en dan betekent dat wellicht een aantal kijkdagen in de komende maand.
Ik ga niet langer meer wachten. Laat me dus maar weten wat jij wil..

Er is nergens via mail of per sms doorgegeven dat hij weer afzag van de verkoop!
Het laatste smsje dat hij van mij kreeg was dat ik dus voor zijn app wilde gaan, tegen de afgesproken prijs natuurlijk en dat ik er liever nie meer te lang mee wilde wachten daar de leningen nu laag stonden en ik begreep dat ze weer naar omhoog gingen gaan..
1 week later kreeg ik een telefoontje van hem met de mededeling dat hij het dus weer niet ging doorgaan daar hij met de bank had gesproken en het toch niet voordelig voor hem ging zijn dit te verkopen, terwijl we wel mondeling al een akkoord hadden :((

Alvast bedankt!!

Dosscientist
Topic Starter

#8 , 05 jul 2013 12:17

Up up up..

Terug naar “Archief”