Verdwenen meubels en andere spullen.

GB2702
Topic Starter

Verdwenen meubels en andere spullen.

#1 , 13 jul 2013 02:16

Beste,

een vriend van mij is door de huisbaas uit zijn appartement gezet, dit met een bevel via de vrederechter. het waarom doet hier niet ter zake op dit moment. Hij verbleef reeds enkele maanden niet meer in dit appartement omdat hij op een job heeft gevonden in een andere gemeente. vorige week kreeg hij dus de melding dat ze het appartement hadden leeggehaald en dat ze al zijn spullen in de kelder hadden opgeslagen. Deze avond kreeg hij echter een mail van de huisbaas dat hij zijn spullen niet was komen halen voor de afgesproken datum en dat alles dus bijgevolg meegegeven zijn met de container. Nu had mijn vriend geen weet van een afgesproken datum. Hij heeft nu een mail gestuurd naar de huisbaas met de vraag waar zijn spullen zijn. Als de huisbaas ze wel degelijk heeft weggedaan, kan hij dan verdere stappen ondernemen en zo ja, welke. Het gaat over 2 kasten een tafel met 4 stoelen, huisraad, kledij...

alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2013 11:35

Waarom zou de huisbaas moeten weten waar die spullen nu zijn? Waarschijnlijk heeft hij ze meegegeven met een container van de gemeente, wat "common practice" is bij een uithuiszetting. De huisbaas heeft ze eerst nog een week zelf gestockeerd en zou dit zelfs nog kunnen doorrekenen aan uw vriend. Op welke basis denkt uw vriend / jij stappen te ondernemen tegen de huisbaas?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki

#3 , 15 jul 2013 11:41

Bezit is eigendom, dus zodra uw vriend vertrok met achterlating van zijn meubelen, werden deze eigendom van de verhuurder. Dat de verhuurder deze nog een tijdje heeft bewaard, is al een mooie geste. Uw vriend mag zelfs blij zijn dat de huisbaas geen kosten aanrekent voor opslag en verwijderen hiervan.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2013 12:03

Bij een uitdrijving worden bederfbare waren vernietigd.
Niet verkoopbare zaken gaan naar het stort en de andere worden gedurende een bepaalde periode bijgehouden door de gemeente.
De verkoopbare goederen worden door een deurwaarder verkocht om de kosten en schulden te recupereren.

Uw vriend kan dus nog zeer goed de rekeningen toegestuurd krijgen eens zijn adres gekend is.

Terug naar “Archief”