Valsspelers op veilingsite

Danny82
Topic Starter

Valsspelers op veilingsite

#1 , 21 jul 2013 10:41

Misschien had ik mijn vraag in een verkeerde categorie gezet dus zet ik hem hier nog eens

Hallo,

ik heb een veilingsite en er zitten een paar spelers op waarvan ik zeker weet dat ze samen spelen om zo ieder om beurt een prijs te winnen.
Ze spelen allemaal samen voor 1 prijs tot andere mensen het opgeven en gaan zo lopen met alle prijzen die op de site staan en telkens winnen ze deze zeer goedkoop omdat
andere mensen gewoon niet meer de moeite doen het tegen hun op te nemen want ze weten dat deze mensen toch niet stoppen.
Andere spelers denken al dat ik het zelf ben die tegen hun speelt om de prijs omhoog te krijgen.

Ik heb tips gekregen van 1 van die spelers die niet meer wil meedoen met hun en heeft me laten zien hoe ze alles afspreken, wie welke prijs wil winnen en wie elkaar daarmee gaat helpen.
Nu vraag ik me af of ik het recht heb om deze samenspelers van mijn site te verwijderen?
Er staat namelijk in het reglement dat ik het recht heb om spelers te diskwalificeren indien ik misbruik vermoed of als ze echt overdrijven met bieden.
Alhoewel ik er zeker van ben door de tips die ik heb gekregen heb ik er niet echt de bewijzen voor om dit aan te tonen.

Dus heb ik het recht hun te verwijderen en kunnen zij me hiervoor aanklagen omdat ik dit niet kan bewijzen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patjebrussel

#2 , 21 jul 2013 13:06

Waarom zouden het valsspelers zijn als men kan samen spelen ? Dat ga je toch nooit kunnen uitsluiten en schort er eerder iets aan uw spelopbouw en regels ?
Bedoel je een veilingsite als bjv. Ebay ? Of hoe moeten we dat begrijpen.
Je bent met internet bezig en dan moet je er voor zorgen dat iets waterdicht is natuurlijk.
Als het iets is als Ebay, stel een min. prijs in ofzo ? Verander de regels,...

Jef 007

#3 , 21 jul 2013 13:41

wat meer info zou op zijn plaats zijn

Reclame

Danny82
Topic Starter

#4 , 21 jul 2013 14:10

Het is niet zoals ebay.
Er staat een minimumprijs op elk item en als een item de minimumprijs niet haalt krijgt elke speler 105% van de credits terug die ze hebben opgespeeld.
Ze krijgen dus een soort bonus als iets niet gewonnen is.
Het probleem is dat die mensen niemand buiten hun groep een kans geven.
Als ze samen de minimumprijs bereikt hebben stopt iedereen buiten 1 persoon zodat die het item heel goedkoop wint. Als er iemand komt bieden die ze niet kennen spelen ze weer samen zolang door tot de andere opgeeft en zij toch altijd winnen.
Als niemand van hun een item wil wat erop staat spelen ze tot net onder de minimumprijs zodat iedereen van hun die 105% terug krijgt. Niks mis mee maar als er dan iemand toch komt bieden tot over de minimumprijs spelen ze toch weer allemaal verder tot die andere persoon opgeeft en zij het toch winnen ookal willen ze dat item niet. Ze hebben allemaal veel geld dus ze blijven gewoon credits kopen tot ze winnen. Ze gunnen niemand anders het om eens te winnen.

In mijn reglement staat duidelijk dat wij het recht hebben iemand te diskwalificeren indien wij misbruik vermoeden of als iemand overdreven bied.
Door een account aan te maken gaan ze dus akkoord met deze regel dus zou ik in principe hun mogen verwijderen.
Maar ik weet hoe die mannen zijn, als ik ze van mijn site verwijder gaan ze direct dreigen met me aan te klagen.
Ik wil dus weten als dit zou voorkomen of ik volledig in mijn recht ben of als zij de zaak toch zouden kunnen winnen en ik mijn site dan kwijt ben.

patjebrussel

#5 , 22 jul 2013 16:32

Sorry hoor Danny, maar zou je je beter de vraag niet stellen of je dergelijke site juridisch wel mag uitbaten ? Lijkt me meer gokken en een soort piramidespel.
Uiteraard wil niemand wat 'winnen', je wordt ervoor beloond,.... hoe hou je dat vol als eigenaar ? 105 % terugkrijgen ??? 99% zou een betere optie zijn.

Oude Belg

#6 , 22 jul 2013 20:32

Lijkt eerder op een "centveiling" http://www.juridischforum.be/forum/view ... 86&t=42601 Erg koosjer lijkt het me in ieder geval niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jul 2013 09:05

Ik begrijp geen knijt van hoe dat systeem werkt. Mensen bieden dus voorwerpen te koop aan? Deelnemers aan de veiling "kopen credits" die ze dan kunnen inzetten? Als de minimumprijs niet gehaald wordt voor een object, krijgt iedere bieder 105% van zijn geboden "credits" terug? Hierbij stel ik me al twee vragen:
1. Ofwel is de minimumprijs gekend, en dan kan IEDEREEN tot net onder die minimumprijs bieden. Zou ik ook doen: op ELK object op je site bieden tot net onder het minimum, om zo credits op te bouwen (105%-regel). Dan zit er dus een serieus "gat" in uw systeem.
2. Ofwel is de minimimprijs NIET gekend: hoe kunnen die valsspelers dan tot "net onder de minimumprijs" bieden, als deze niet gekend is? Zijn zij helderziende?

Wat dat valsspelen betreft: als dat groepje andere deelnemers aan de veilingen "uit de markt" biedt, en ze hebben daar het geld voor, is dat toch positief voor jou? Zij moeten uiteindelijk toch betalen voor wat zij winnen? Blijkbaar hebben zij, iedere keer opnieuw, veel geld over voor zaken die ze echt graag willen, en bieden ze dus tegen alle anderen op. Dit is nu éénmaal het principe van een veiling: wie het meeste geld heeft en wil uitgeven, wint. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Wat ik niet begrijp is dat zij op objecten waar ze geen interesse in hebben (waar ze net tot onder het minimum bieden), plots TOCH beginnen bieden als er een ander op biedt, en zichzelf zo verplichten het object te kopen. Waar is dat goed voor? Dingen kopen waar ze geen interesse voor hebben?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jul 2013 11:32

Het zou ons zeker al veel helpen als je ons die site eens liet kennen. Niet om op iets te bieden maar om ons wegwijs te maken.

Terug naar “Archief”