ProDeo

bvb11
Topic Starter

ProDeo

#1 , 23 jul 2013 10:23

Hallo,

ik ben er bij uit gekomen dat onze tegenpartij in een rechtszaak ivm onderhoudsgelden onterecht een prodeo advocaat hebben gekregen
zij hebben door middel van hun boekhouder een heel laag jaarinkomen (+/- 1.500 €/jaar)
ik begrijp al niet goed dat ze zoiets aanvaarden, niemand gaat een heel maand werken voor iets meer dan 100 €/maand
mij lijkt dat pure oplichterij

wat kan ik eraan doen?
hoe moet ik te werk gaan?

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#2 , 23 jul 2013 11:14

Wat voor belang heeft u daarbij? Het BJB onderzoekt de voorwaarden bij de aanstelling. Bent u zeker dat u over de juiste en volledige informatie beschikt?

Op zich als een "begunstigde" van kostenloze rechtsbijstand blijkt nooit voldaan te hebben aan de voorwaarden, mag de aangestelde prodeo-advocaat zijn ontheffing vragen aan het Bureau Juridische Bijstand (zij die de aanstellingen van prodeo-advocaten doen) en een staat van kosten en ereloon overmaken aan zijn client. En dat zal wel meer zijn als wat hij/zij van zijn/haar prodeo's krijgt. Bovendien staan de gelden veel vlugger op zijn/haar rekening, want op die prodeo-vergoedingen kan je vaak een jaar wachten of zelfs meer als je de pech hebt dat je uw dossier niet voor de deadline hebt kunnen afsluiten...

Op zich is belastingsontwijking (de minst belaste weg kiezen) niet illegaal. Heel veel confraters met een tax-focus maken daar een lucratieve bezigheid van, net zoals boekhouders, accountants, e.d.m. Alleen belastingontduiking is illegaal: dit is bedrieglijk/met het oogmerk om te schaden.

Bewijs het maar eens. Actori incumbit probatio... Als je echt zeker bent van uw gelijk en ook de bewijzen kan leveren, zou ik zeker eens contact opnemen met het Bureau Juridische Bijstand.

bvb11
Topic Starter

#3 , 23 jul 2013 11:20

wat belang heb ik erbij?
nu kunnen zij zonder kosten voor hun de deurwaarder langs sturen, beslag laten leggen
zij moeten geen kosten betalen

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2013 12:41

Een deurwaarder word toch altijd verrekend aan de tegenpartij, dit kost hun ook niks prodeo of geen prodeo, enkel het geld voorschieten aan de deurwaarder.

En inderdaat er zijn zelfstandigen die jaren met verlies werken en hun spaarboek opsouperen, het groot aantal faillissementen in Belgie bewijst dit !.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Archief”