Domicilieverandering

Gustav
Topic Starter

Domicilieverandering

#1 , 24 jul 2013 14:37

Mijn zoon van 20 jaar heeft zijn domicilie bij mij geplaatst, de andere 2 zonen (22 en 16 jaar) blijven bij hun moeder gedomicilieerd. De alimentatieregeling zal worden aangepast (we werken daar momenteel aan), maar nu zegt mijn ex dat ze me in gebreke zal stellen omdat ik haar niet heb ingelicht over de domicilieverandering van onze zoon, én dat ze daardoor haar werkgever niet kon inlichten.
Deze domicilieverandering is pas een drietal weken terug afgerond (met alle nodige stappen). Moet ik haar dan officieel op de hoogte brengen? En hoe zit het met de fiscaliteit? Vanaf wanneer is deze zoon ten laste van mij? En wanneer moet ik mijn werkgever hiervan op de hoogte brengen? En moet er hier rekening gehouden worden met het vonnis die bij akte bevestigde dat de kinderen hun hoofdverblijfplaats bij hun moeder zouden hebben (de oudste 2 waren toen ook al meerderjarig). Dank voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 24 jul 2013 14:47

Op de belastingbrief wordt toch altijd de situatie op 1 januari van het aanslagjaar aangenomen? Dan maakt het toch niet veel uit of de werkgever al onmiddellijk die aanpassing doet (drie kinderen ten laste of twee). Dat wordt nadien toch geregulariseerd?

En trouwens: is het niet de verantwoordelijkheid van de (volwassen) zoon om zijn moeder op de hoogte te brengen van de veranderde domicilie?

Vandebos

#3 , 24 jul 2013 15:15

En trouwens: is het niet de verantwoordelijkheid van de (volwassen) zoon om zijn moeder op de hoogte te brengen van de veranderde domicilie?
klopt.

Reclame

Gustav
Topic Starter

#4 , 24 jul 2013 23:34

Dank voor de antwoorden!

Terug naar “Archief”