Hi, ik ben reeds 20 weken zwanger en werkloos. Ik ben werkende geweest tot ik 12 weken was maar heb dan mijn ontslag ingediend omwille van de werkdruk (opstaan en gaan slapen met je job, je kent dat wel)
en persoonlijke redenen. Ik had nooit verwacht 6 weken later nog steeds geen job te hebben. Ik heb me onmiddellijk bij elke interim in het land in geschreven, VDAB , en spontaan in elke winkel/suppermarkt/fabriek mijn cv afgegeven of verstuurt.
Niemand wil me aannemen. Nochtans heb ik een indrukwekkende CV en was mijn laatste bruto loon 3000 euro.
Ik voel me behandeld zoals een fysieke gehandicapte. Ik heb enorm veel zin om van de daken te roepen dat dit machtsmisbruik is van elke werkgever. Ongelooflijk vindt ik het.
Nu komen we bij mijn vraag natuurlijk. Ik heb lening voor mijn appartement en genoeg rekeningen om U tegen te zeggen maar geen inkomen meer door (laat ons eerlijk zijn, ONMACHT) krijg ik een uitkering?
Ook al heb ik zelf mijn ontslag ingediend?? Ik heb nog nooit een uitkering ontvangen, nooit ziek, en nog nooit een dag zonder werk gezeten??? Ik zou zelfs niet weten hoe eraan te beginnen.
Thanks voor de antwoorden. GRTZ Scarlett