Beste,
Sinds 12 januari heb ik aangegeven bij mijn partner (waar ik mee getrouwd ben in gemeenschap van goederen). Dat ik het niet meer zie zitten en dat ik uit de relatie wil en dus scheiden. Ik wil helemaal niets van hem hebben alleen mijn vrijheid. Nu blijft hij maar eisen dat hij inzage wil hebben op mijn rekening waar hij een maandelijkse bijdrage op storten voor het huis en eten.
Omdat hij de laatste maanden veel geld (van die rekening) over de balk heeft gegooid (hij is sinds september 2012 ontslagen bij zijn werkgever (met een zakgeld) en sinds 1 januari heeft hij een uitkering), heb ik zijn rechten op mijn rekening ingetrokken.
Ik had hem gemachtigd op mijn rekening waar hij een geld op storten dat gebruikt werd voor de maandelijkse kosten van het huis en andere kosten.
Omdat de rekening geregeld een tekort had en omdat we in scheiding liggen heb ik dus bij de bank aangegeven hem van mijn rekening af te halen. Het is dus geen gemeenschappelijk rekening.
Nu eist hij elke weer als ik het over de echtscheiding heb, inzage op de rekening, eerst was het om te zien welke rekeningen hierop werden betaald. Hij heeft van mij een overzicht ontvangen (want ik wil niet dat hij inlogt op mijn bank via internet), maar hij blijft dit eisen en voegt er elke keer iets nieuws bij. De laatste opmerking is dat hij wil weten wat er met het geld van teruggave van de belasting (we hebben samen een huis gekocht) is gebeurd. Omdat mijn ex in het verleden aanmaningen kreeg omdat hij altijd zijn rekeningen te laat betaald, hij is zelfs een keer van de weggeplukt omdat hij onverzekerd rond reed. Heb ik me altijd verantwoordelijk gevoeld voor onze financiën. Hij heeft zich er nooit mee bemoeid en elk dubbeltje heb ik altijd men hem overlegt. Alleen niet op papier. Door die laatste opmerking voel ik me nu ook al crimineel, alsof ik geld zo pikken.
Hoe moet ik dit nu verder aanpakken.