Nieuwe vriendin van vader profiteert enorm

axflow
Topic Starter

Nieuwe vriendin van vader profiteert enorm

#1 , 25 jul 2013 19:56

Hallo,

Mijn ouders zijn onlangs gescheiden en beiden hebben ze reeds een nieuwe partner. Het probleem is dat de vriendin van mijn vader enorm van hem profiteert. Hij moet allerhande klusjes opknappen bij haar thuis, ze heeft geen werk en geen geld, is een alcoholiste (als ik haar in de vroege namiddag zie is ze al zat), laat mijn vader haar overal naartoe brengen, etcetera. Mijn vader is nogal naïef en enorm goedgelovig dus ziet hij er allemaal geen erg in. Onlangs heeft hij laten vallen dat hij zijn huis zal verkopen. Door zijn scheiding met mijn moeder is hij veel geld kwijt En het geld van zijn huis zal wel dienen om aan haar te geven.

Nu heb ik daar een probleem mee hoe deze vrouw te werk gaat. Ze maakt totale misbruik van de naïviteit van mijn vader en perst hem uit. Als hij zijn huis verkoopt en zijn nieuwe vriendin dat geld opbrast heb ik later niets meer om te erven. Bovendien is de kans reëel dat mijn vader de komende jaren familiehulp e.d. nodig zal hebben gezien hij door een verkeersongeval nogal slecht te been is. Ik zie het dan financieel niet zitten om hem daarbij te helpen gezien hij nu wel het nodige kapitaal in handen heeft voor zijn toekomst.

Kan ik verhinderen dat mijn vader zijn huis verkoopt opdat we beiden later minder in de problemen komen?

Voor de volledigheid: voor dat huis heeft hij nog een lening lopen en een extra lening aangegaan om mijn moeder haar deel van het huis te betalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 25 jul 2013 20:31

Ik neem aan dat uw vader meerderjarig is. Als hij zijn huis verkoopt, zich laat uitbetalen in stukken van 1 cent en die over het water keilt, mag hij dat. Het is zijn huis, zijn geld.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

axflow
Topic Starter

#3 , 25 jul 2013 20:36

Het is pas van hem als het afbetaald is?
Ik heb bovendien later wel onderhoudsplicht tegenover mijn mindervalide vader, dat alles nu door zijn vriendin opgebrast wordt is wel degelijk mijn toekomstig probleem.

Reclame

Oude Belg

#4 , 25 jul 2013 21:28

Het is pas van hem als het afbetaald is?
Nee. Het is van hem.
Ik heb bovendien later wel onderhoudsplicht tegenover mijn mindervalide vader, dat alles nu door zijn vriendin opgebrast wordt is wel degelijk mijn toekomstig probleem.
Dat heeft met het heden niets te maken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Turaki

#5 , 25 jul 2013 22:46

OCMW kan een uitzondering toestaan voor de onderhoudsplicht in geval van "verbrassing".

Sirkii

#6 , 25 jul 2013 23:56

Als je enige zoon bent zou je hem kunnen proberen overtuigen om jou de naakte eigendom bij leven te schenken maar dan moet je wel nog de stevige registratierechten ophoesten. Als hij niet wil is er niet veel dat je kan doen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jul 2013 07:58

OCMW kan een uitzondering toestaan voor de onderhoudsplicht in geval van "verbrassing".
Daar zat ik ook aan te denken. Dat de vader op dit moment met zijn geld kan doen wat hij wil, staat vast. Maar dat de topic starter later voor de kosten moet opdraaien omdat de vader zijn geld er doorgejaagd heeft, is iets anders. Misschien moet de topic starter alvast eens met het OCMW gaan praten over deze materie om te kijken hoe hij later niet moet opdraaien voor het ondoordachte handelen van zijn vader nu (misschien al bewijzen verzamelen dat zijn vader op dit moment kapitaalkrachtig genoeg is om geld opzij te zetten voor zijn zorgen van later).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

axflow
Topic Starter

#8 , 27 jul 2013 08:51

Dat lijkt mij ook een goed idee. Bedankt voor de adviezen allemaal.

Terug naar “Archief”