autoleasing

Dominoke
Topic Starter

autoleasing

#1 , 26 jul 2013 20:49

Via mijn werk heb ik een auto via een autoleasing.

Aangezien mijn nieuwe wagen nog in bestelling was heb ik eerst een vervangwagen gekregen.
De dag dat deze geleverd werd was ik in vergadering en heeft mijn collega afgetekend voor ontvangst.

Nu heb ik deze wagen terug binnengedaan en krijg ik een rekening van 2100 euro omwille van 'schade': krassen en dergelijke.
Toen ik deze wagen kreeg zaten deze er ook al op. Maar mijn collega heeft afgetekend voor 'een auto die helemaal in orde was'. Hij heeft eigenlijk getekend zonder deftig te kijken...

Dien ik deze 2100 euro te betalen?
Wat zijn mijn rechten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 26 jul 2013 23:08

Zat er geen omnium bij de aanloopwagen. Dat je een vrijstelling betaalt is "normaal" maar t volle gelag is niet fair. Praat eens met de personeelsdienst. Wat stond er in het leasecontract van je aanloopwagen?

Had je die beschadigingen dan niet opgemerkt en alsnog dedeclareerd ? Voor 2200 euro kan je een wagen volledig herspuiten.

Als je op je managementwagen ook geen omnium hebt (met kleine vrijstelling) zou k de werkgever er toch op aanspreken.

Reclame

Terug naar “Archief”