Op zoek naar biologische vader

glennus
Topic Starter

Op zoek naar biologische vader

#1 , 30 jul 2013 01:00

Sinds een jaar ben ik op zoek naar mijn biologische vader.
Hier mijn verhaal.

ik heb mijn bio vader nog nooit gezien en weet niet hoe hij eruit ziet.
Sinds kort ben ik op zoek naar hem, maar het probleem is ik draag de familienaam van mijn moeder
en niet van me bio vader, op mijn geboorte akte staat vader onbekend omdat hij voor mijn geboorte is weg gelopen van mijn moeder.
En me moeder het zo laten schrijven op mijn geboorte akte.
En daarom kunnen ze niet en mogen ze me niks zeggen over deze persoon op het stadhuis omdat ik niet kan bewijzen dat dit wel mijn bio vader is.

Wat ik wel weet over hem is
Zijn naam en voornaam
Waar hij nog gewoond heeft
Dat hij nog 2 kinderen heeft namen onbekend
en dat hij rond 73,74 jaar oud is

Alles wat ik weet heeft mijn moeder me gezegd

Weet er iemand wat ik kan doen om hem te vinden?
Laatst gewijzigd door webmaster op 30 jul 2013 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: precisering titel / typfout titel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2013 09:57

Als je een wettige reden hebt kan je bij de dienst bevolking van de gemeente waarvan je zijn adres hebt zijn huidig adres te weten komen. Dit moet schriftelijk aangevraagd worden, met vermelding van de reden.

Een wettige reden is bijvoorbeeld het feit dat u een gerechtelijke procedure wil aanspannen om de erkenning af te dwingen.

de reden

#3 , 30 jul 2013 16:12

Als je een wettige reden hebt kan je bij de dienst bevolking van de gemeente waarvan je zijn adres hebt zijn huidig adres te weten komen. Dit moet schriftelijk aangevraagd worden, met vermelding van de reden.

Een wettige reden is bijvoorbeeld het feit dat u een gerechtelijke procedure wil aanspannen om de erkenning af te dwingen.
stel dat men erachter komt dat de biovader is overleden , kan men dan nog aanspraak op een deel van de reeds verdeelde erfenis
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

scorpioen

#4 , 30 jul 2013 17:06

stel dat men erachter komt dat de biovader is overleden , kan men dan nog aanspraak op een deel van de reeds verdeelde erfenis
Om te kunnen erven moet de afstamming juridisch vaststaan.
Als het vaderschap niet juridisch vaststaat, kan men een vordering tot vaststelling van deze afstamming instellen tot op het ogenblik dat men 48 jaar oud is. Als de vader overleden is kan de vordering worden ingesteld tegen zijn erfgenamen.

Terug naar “Archief”