terugvordering creditnota belgacom

fortran
Topic Starter

terugvordering creditnota belgacom

#1 , 02 aug 2013 14:17

Hey,

Onlangs heb ik van Belgacom een factuur aangehad met de mededeling dat er een onterechte korting was toegekend in het verleden (+- een half jaar geleden).
Na controle van mezelf in mijn facturen blijk ik een creditnota ontvangen te hebben van 153 euro.
Kan Belgacom zomaar een korting terugvorderen die een halfjaar geleden is toegekend??

Groeten,

fortran

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 aug 2013 08:32

“Art.1377.Wanneer een persoon die bij vergissing meende schuldenaar te zijn, een schuld betaald heeft, is hij gerechtigd het betaalde van de schuldeiser terug te vorderen...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.)

“Art.2262bis.§ 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar...”(B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”