volksspelen

de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

volksspelen

#1 , 03 aug 2013 10:52

ik sta regionaal op verschillende evenementen met het concept spelen met je intelligentie en wat volksspelen en ik doe dit geheel gratis , op onze dorpsfeesten afgelopen zondag gooide een 3 jarig meisje een schijf van mijn 4 op een rij bord diameter 15 cm bijna recht naar omhoog en miste maar net haar hoofdje .
als dit er op was geweest en ze een hoofdwonde had , wie was verantwoordelijk geweest? ik, de ouders of de organisatoren van het evenement

volstaat het een bordje te plaatsen:
op eigen risico en enkel onder toezicht van de ouders
niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen

of is een verzekering noodzakelijk
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Topic Starter

#2 , 16 sep 2013 12:43

ik sta regionaal op verschillende evenementen met het concept spelen met je intelligentie en wat volksspelen en ik doe dit geheel gratis , op onze dorpsfeesten afgelopen zondag gooide een 3 jarig meisje een schijf van mijn 4 op een rij bord diameter 15 cm bijna recht naar omhoog en miste maar net haar hoofdje .
als dit er op was geweest en ze een hoofdwonde had , wie was verantwoordelijk geweest? ik, de ouders of de organisatoren van het evenement

volstaat het een bordje te plaatsen:
op eigen risico en enkel onder toezicht van de ouders
niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen

of is een verzekering noodzakelijk
niemand ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus

#3 , 16 sep 2013 13:16

Persoonlijk zou ik toch een verzekering afsluiten.
Tevens steeds stellen dat u het spel aanbied
- mits beperking leeftijd al naargelang het spel.
- onder verantwoordelijkheid/toezicht van de ouders.

Reclame

Sirkii

#4 , 16 sep 2013 13:48

De organisatie van het evenement heeft normaliter een "evenementenverzekering" afgesloten die dat soort aansprakelijkheid dekt : jij staat immers op hun event "op hun vraag". Een dergelijke "evenementenverzekering" dekt schade veroorzaakt door bv een instortende tent niet : hiervoor dienen aparte polissen afgesloten te worden. Alle grote verzekeraars hebben "evenementenpolis" dit in hun portefeuille.

Terug naar “Archief”