Huis gekocht met extra's

Shaan
Topic Starter

Huis gekocht met extra's

#1 , 04 aug 2013 18:24

Sinsd maart 2012 heeft mijn moeder een nieuw huis aangekocht.
De vorige eigenares had meerdere mobilhomes en een auto in de garage laten staan.
De mobilhomes zijn sinds eind 2012 weg, maar de auto staat er nu nog steeds.

Ondanks dat zij en haar kinderen op de hoogte zijn dat de auto nog bij ons staat, is het niet mogelijk om hun te contacteren.

Wat moet/kan er nu gebeuren met de auto?
Kunnen wij aanspraak er op maken? Zoja, na hoeveel tijd?
Kunnen wij nieuwe papieren aanvragen? (Deze zitten niet meer bij de auto).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 aug 2013 18:48

Aangetekend laten weten dat, gelet op het feit dat er ettelijke maanden en verwittigingen zijn gebeurd zonder effect, u op datum X de wagen zal laten wegslepen naar de plaatselijke sloperij en hen hier opvolgend de factuur van slepen en vernietigen wagen zal verzenden.

Zal wel snel antwoord op komen.

Turaki

#3 , 04 aug 2013 18:54

Om het adres te weten, met de akte naar het gemeentehuis (als bewijsstuk) en domicilie opvragen.

Reclame

Sirkii

#4 , 04 aug 2013 20:28

U kan geen aanspraak maken op de auto. Voorts is de enige manier om aan nieuwe papieren te geraken van een auto de aangifte door de huidige eigenaar van de wagen (zoals gekend bij div) van verlies van papieren.

Turaki

#5 , 04 aug 2013 21:19

Of de wagen op straat parkeren, en na enkele dagen de wijkagent aanspreken. Zal snel getakeld zijn.

Shaan
Topic Starter

#6 , 04 aug 2013 22:14

Ok. Bedankt voor de nuttige info!

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 aug 2013 10:25

Of de wagen op straat parkeren, en na enkele dagen de wijkagent aanspreken. Zal snel getakeld zijn.
Heb dat ooit ook gedaan (op aanraden van de wijkagent)
Een ex-huurder van een kleine gemeubelde studio, die ik pas had aangekocht, was met de noorderzon vertrokken, en had buiten een hele hoop rommel, een auto (zonder nummerplaat en papieren en half afgebroken) in de garage achtergelaten. Na ongeveer 1 maand had ik eindelijk de huurder kunnen opsporen, en heb hem toen een document laten ondertekenen waarbij hij afstand deed van zijn totale inboedel in ruil voor kwijtschelding van de huurachterstand en huurschade. Heb toen alle rommel naar het containerpark gedaan, op uitzonderling van een paar herbruikbare en duurdere zaken. (oa compleet 12 delig massief zilveren bestek van Wiskeman).
De auto heb ik samen met een aantal vrienden op straat geduwd, waar hij na een paar dagen plots op onverklaarbare wijze was verdwenen. Heb er nooit meer iets van gehoord. :D

Terug naar “Archief”