Hallo allemaal,
Ik ga even hier mijn verhaal posten mss dat jullie beetje raad kunnen geven.
Mijn excuses al voor eventuele schrijf fouten maar door mijn dyslexie kunnen hier en daar wel eens paar foutjes staan.
Ik ben begin dit jaar begonnen voor een nieuw bedrijf als filiaalverantwoordelijk. Ben dus leiding gevende aan <5 personen.
Nu begin juni ben ik onverwachts ziek gevallen wegens sterfte en ook ziekte. Nu 31juli stopte mijn contract maar begin juli heb ik ook aangegeven dat ik deze niet wil verlengen via mail. De reden omdat de uren en over uren niet haalbaar waren voor mijn gezin. En ook dat ik tot nu toe nog geen enkele over uren heb betaald gekregen. Ik werkte 6dagen per week 12u per dag. Maar nu het volgende.
Aangezien dat ik al meer dan een maand niet op het werk was en geen stortingen van de winkel kon doen is op een zeker dag een meneer aan de deur gekomen van mijn bedrijf x en hij stelde zich voor en zei dat hij kwam voor de kluissleutel van de winkel. Aangezien ik deze meneer niet kende heb ik deze niet willen mee geven want zo zou iedereen hier zich kunnen aanbieden. Dus heb ik gezegd zal contact opnemen met het buro. Maar nog geen dag later had ik al een mail van waar de sleutel bleef. Toen heb ik vriendelijk gemaild dat ik graag een origineel papier wou dat ik deze af geef maar dit wouden ze niet geven maar de verkoopster in de winkel zou wel een hand geschreven papier maken met bewijs van afgifte. Maar dit wou ik niet want bij de start van mij job heb ik ook allemaal originele papieren getekend dus enige dat ik nu verwachte was ook zo een papier en zeker niet de sleutel aan een verkoopster gewoon geven. Dus heb ik gemaild dat er ook nog een reserve sleutel ligt die de regiomanager heeft verstopt in de winkel voor moest ik ziek zijn.
Dus kreeg ik weer een mail op 2augustus voor dringend contact op te nemen omdat ik niet op mijn aangetekende brief reageerde die verstuurd is op 30juli (toen was ik op vakantie) waarop ik op antwoorde dat dit moeillijk ging aangezien ik op vakantie ben (had dus bij mijn einde contract 2weken verlof staan). In de mail zat een bijlage waar in stond dat er in het bedrijf x een tekort in de kluis is van iets meer dan 2000€ van twee dagen. En dat ik verantwoordelijk ben als filiaalverantwoordelijk en dat ik moest zorgen voor een correcte stortingen. En als ik niet reageer voor de 1ste augustus dat ze een klacht bij de politie gingen indienen.
Nu ik sta recht in mijn schoenen ben ik zeer zeker van werk al jaren als verantwoordelijk dus zou maar raar zijn dat ik mij zou laten kennen voor zo een bedrag.
Nu heb ik wel net voor dat ik ziek viel nog een storting gedaan, en had nog een storting klaar liggen op het werk in de kluis want nam geld nooit mee tenzij ik na de bank ging. Maar zij vroegen om welk bedrag het ging. En mailde 2400€ en bedrag dat te kort is 2225€.
Maar met al die heisa nu begin ik zelf al te twijfelen op of toch geen 2225€ was dat ik in de kluis heb achter gelaten. Nu dat moet de mail uitwijzen want ik kan niet meer op mijn werk mail dus kan ook niks na zien.
Nu in iedere geval ben 2maand niet aanwezig geweest en nu komen ze met dit af. En ben gewoon radeloos.
Maar nu is de vraag wat staat mij te wachten. Ben nog nooit in aanraking gekomen met gerecht of politie.
Heb wel al contact opgenomen met mijn advocaat vandaag ma deze had nog geen tijd daarom hier mijn bericht