#2 , 07 aug 2013 11:25
Voor de zekerheid: als u zegt "gehandtekend", ga ik er van uit dat zowel u als dat ook de samenwonende partner getekend heeft? In dat geval heeft het document zeer zeker juridische waarde. Het bewijst dat zowel u als de samenwonende partner bevestigen dat dit bedrag is geïnvesteerd.
Het bewijst echter niet wat deze investering tot gevolg heeft. Stel dat je op basis van dat document dat bedrag wil terugeisen als jullie uit elkaar gaan, zal je toch op één of andere manier moeten kunnen aantonen dat je dit bedrag niet zomaar "geschonken" hebt, of dat het bedrag van de investering niet moest dienen als "huur" om in de wonign van de partner te mogen verblijven. Maar je hebt wel al een bewijs van het bedrag dat geïnvesteerd is, da's al iets.
Als je deze vraag stelde vanuit het oogpunt dat je zo'n document gaat opmaken in de toekomst, dan zou ik toch zeker opnemen wat de afspraken zijn ronde het terugbetalen van dit bedrag als jullie ooit uit elkaar gaan. Zorg dan ook zeker dat je dit document in meervoud hebt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!