Kindergeld , wat gebeurt ermee

Johns
Topic Starter

Kindergeld , wat gebeurt ermee

#1 , 16 aug 2013 22:40

Hallo,
Mijn vrouw ontvangt het kindergeld.Dit laat ze storten op een rekening enkel op haar naam.
Kan ik het kinderbijslagfonds verplichten om het kindergeld te stoppen, want het is toch mijn werkgever die aangesloten is aan kinderfonds etc... Wat zijn mijn rechten? Ik heb toch recht om te weten wat ze met het kindergeld doet.Volgens mij geeft ze dit weg aan familie.....zonder dat ik iets weet.Ik dacht dat het geld voor de kinderen dient (kleding, studie...)
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 aug 2013 11:50

Je kan dat niet stoppen. Uw ex kan met het geld doen wat ze wil: weggeven, of uit het raam smijten. Je kan alleen klacht neerleggen als de kinderen zouden worden verwaarloosd, bij gebrek aan geld, terwijl het wordt weggegeven. Op die geldbriefjes staat toch niet vermeld waarvoor dat specifieke briefje mag worden uitgegeven. :lol:

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2013 12:52

Wat is kinderbijslag?
Kinderbijslag is een maandelijkse bijdrage in de kosten voor de opvoeding en huisvesting van je kind, word uitbetaald aan de persoon die de kosten draagt voor de huisvesting en de opvoeding van het kind, meestal is dit de moeder!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Archief”