vraag in verband met schuldbemiddeling

tazpasbis
Topic Starter

vraag in verband met schuldbemiddeling

#1 , 30 aug 2013 21:35

Even mijn situatie schetsen voor ik de vraag stel:
Ik ben in 2000 gescheiden van mijn man (vechtscheiding) en hadden een zeer grote financiële put door leningen met leningen af te betalen.
In 2004 ben ik hertrouwd (met huwelijkscontract) en ik ben sedertdien huisvrouw zonder inkomen.
in 2007 is mijn ex-man in collectieve schuldbemiddeling gegaan.
in 2014 zal hij voor de rest van de schulden kwijtgescholden worden. (is nog een aanzienlijk bedrag over)
(uit de brochure: De collectieve schuldenregeling kan mogelijk uit 3 fases bestaan, met name de minnelijke aanzuiveringsregeling, de gerechtelijke aanzuiveringsregeling en de totale kwijtschelding van schulden.)
Ik heb totaal geen contact meer met de ex-man, dus ga ik het ook niet aan hem vragen maar misschien weet iemand dit:

Als mijn ex-man gezuiverd wordt van alle schuld ben ik dat dan ook niettegenstaande dat ik niet in dat schuldenplan zat?
Of kunnen de schuldeisers nog altijd aan mijn deur komen achteraf?

Bedankt voor uw tijd alleszins.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tazpasbis
Topic Starter

#2 , 02 sep 2013 01:17

Is er echt niemand die dit weet of in dezelfde situatie gezeten heeft?

KimSe

#3 , 02 sep 2013 09:25

Jullie zijn in 2000 gescheiden en hadden toen een schuld. Ik neem aan dat er is overeengekomen of bepaald dat jullie die schuld elk de helft moesten dragen?
In 2007 is je ex-partner in collectieve gegaan. Weet je ook voor welke schulden? Voor de schulden uit de echtscheiding of voor nieuwe schulden?

Je kan volgens mij geen schulden kwijtschelden voor iemand die niet in de collectieve zit...

Reclame

tazpasbis
Topic Starter

#4 , 02 sep 2013 09:42

Bedankt voor de reactie, het waren schulden van voor de echtscheiding. Schulden voor auto's en kleine persoonlijke leningen voor autotuning waarvoor we samen getekend hebben. Op een bepaald moment betaalden we 2 auto's af en hadden we er geen...of betaalden we niets meer. Wegens de vechtscheiding is er feitelijk niets overeengekomen over terugbetaling, niemand heeft verder betaald. Ik ben er niet trots op maar we maken nu eenmaal fouten in het leven.

KimSe

#5 , 02 sep 2013 09:52

Dus je expartner heeft die schulden alleen verder afbetaald via de collectieve schuldenregeling?
Je expartner is de overschot kwijtgescholden nu?

tazpasbis
Topic Starter

#6 , 02 sep 2013 20:56

Ja, volgend jaar is na het beëindigen van die schuldbemiddeling alles vereffend voor hem. Ik ben nooit op de hoogte gebracht of uitgenodigd...

Terug naar “Archief”