geluidoverlast bassen onderbuur

gast259
Topic Starter

geluidoverlast bassen onderbuur

#1 , 03 sep 2013 20:50

Dag iedereen,

ik woon sinds enkele jaren alleen. Zes maand terug kreeg ik een nieuwe onderbuur. Als hij thuis is, zet hij steeds muziek op. De bassen hiervan, komen heel sterk door op mijn appartement.

Ik hoor dus enkel het gedreun van de bas.

Ik heb al verschillenden keren met hem vriendelijk hierover gesproken, hij is zelfs 1 keer zelf komen luisteren. Zijn reactie was toen: " waauw ja dat kan zo niet".

Echter is er nog steeds niets veranderd. Ik studeer nog en het is zeer storend om constant de bas dreun te horen.

Hebben jullie misschien wat advies?

Dankjewel.

oja misschien toevoegen: ik woon in gent.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 sep 2013 22:53

Vriendelijk aangetekend schrijven waarin je hem herinnert aan zijn eigen vaststelling wat betreft de overlast. Waarin je hem verzoekt hier in het vervolg rekening mee te houden aangezien je anders verplicht zal zijn politie en vredegerecht in te schakelen.

gast259
Topic Starter

#3 , 03 sep 2013 23:28

Hallo Vandebos

Dat is een goed idee. Dankjewel

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 sep 2013 00:12

Voor een stukje mogelijk contactgeluiden... al op te lossen met dempingsmateriaal onder de boxen en geen bevestiging aan doorlopende constructies.
Politie vaststellingen laten doen
- zullen gebaseerd zijn op overlast en storend.
- indien met geluidsmeter - specifiek bevoegd personeel - kan tot gevolg hebben dat installatie met beslag wordt gelegd en verbeurd verklaard.
De geldboete is oplopen en niet min.
http://www.belgium.be/nl/leefmilieu/ver ... idshinder/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lokalepolitie.be/5388/uitgaa ... eluid.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 sep 2013 12:33

Wie bedoel je met overbuur? Iemand aan de overkant van de straat, of iemand aan de andere zijde van de gemeenschappelijke gang in een appartementsblok.

patjebrussel

#6 , 04 sep 2013 12:38

Wie bedoel je met overbuur? Iemand aan de overkant van de straat, of iemand aan de andere zijde van de gemeenschappelijke gang in een appartementsblok.
onderbuur en appartement,....

Terug naar “Archief”