Directrice lagere school weigert ouders te informeren

anoniem101
Topic Starter

Directrice lagere school weigert ouders te informeren

#1 , 08 sep 2013 15:11

Mijn schoonmoeder werkt op een lagere school, ze is daar concierge en staat ook in voor de opvang van de kinderen.

Niet zo lang geleden hadden ze een nieuwe toezicht aangeworven, echter deze persoon was meer met andere
dingen bezig dan op de kinderen te letten.

Zo was er een kind die vrij zware medicatie moest innemen. Onder het toezicht van deze bewuste persoon,
werden deze medicatie, die niet door het kind zelf mocht genuttigd worden verdeel geraakt onder x-aantal andere
kinderen in de opvang.

Dit is uitgekomen doordat mijn schoonmoeder zag dat ze met de medicatie aan het spelen was, en toen ze vroeg wat ze ermee gedaan hadden, zeiden ze dat ze de pillen geslikt hadden. Ze dachten dat het snoepjes waren.

Schoonmoeder heeft dit gemeld aan de schooldirectrice, deze wou dat dit niet aan het licht zou komen en stopte het in de 'doofpot'.
Ze dreigde er mee dat ze mn schoonmoeder haar job als concierge ging stopzetten als ze hiervan iets vertelde aan leraren of de ouders van deze kinderen, of andere personen.

De persoon die instond voor de opvang heeft hier echter nooit een sanctie voor gehad en is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Mijn schoonmoeder wilt haar job Niet kwijt, de schooldirectrice kan zonder veel problemen haar rol als concierge stoppen.
Ze is bang dat ze haar job zal verliezen, maar zit aan de andere kant wel met een erg wrang gevoel.

Ik weet dit allemaal omdat haar alles hoorde vertellen aan haar dochter (mijn partner dus).
Ik vind dit ECHT niet kunnen, de ouders moeten gewoon op de hoogte gebracht worden van deze feiten.
Was als een van de kinderen een overdosis had genomen of wat dan ook..

Deze schooldirectrice hoort naar mijn mening helemaal geen directrice te zijn.

Hoe kan dit het beste aangepakt worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 08 sep 2013 16:33

Uw schoonmoeder had dit meteen moeten melden aan de politie en hulpdiensten moeten laten komen, dit vormde een onmiddellijk gevaar voor de kinderen. Nu natuurlijk is er waarschijnlijk niet veel bewijs meer, en zonder bewijs kan er niet veel gedaan worden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2013 21:17

En wat zeggen de ouders over de 'verdwenen' medicatie????

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 sep 2013 13:32

Medicatie op school kan enkel toegediend worden door derden op voorwaarde dat er een begeleidend attest is van een arts die voorschrijft hoe, hoeveel, wanneer een bepaalde medicatie toegediend moet worden.

Terug naar “Archief”