Ik ben beschuldigt van belaging en het onderzoek tegen mij is momenteel nog lopende.
Een kleine opsomming van de feiten waarvan ik beschuldigt wordt of "bewijzen" die tegen mij ten laste worden gelegd
- Ik zou eenmaal nog iets via gsm naar haar teruggestuurd hebben nadat ze vroeg om haar niet meer te sturen. De inhoud van dat bericht was dat ik zei dat ze niet als eerste naar mij moest sturen wat ze had gedaan. Het eerste bericht was overigens niet de vraag om haar niet meer te sturen maar een vraag van haar om de situatie uit te praten. Wat ik weigerde waarna ze een aggressievere houding aannam.
- Naar het schijnt zou ze ook aangifte hebben gedaan omdat er op het internet foto's van haar zijn opgedoken op 2 datingsites of iets van die aard en dat ze mij hiervan beschuldigde. Politie heeft hierna aan mij gevraagd voor een inbeslagname van mijn pc wat ik vrijwillig toestond aangezien ik toch niks met de hele zaak te maken heb.
Nu heb ik wel een aantal vragen omtrent het eventuele verdere verloop:
1) Ik heb bewijzen dat mijn onschuld staven. Een paar sms'jes van een onbekend nummer dat mij bedreigt en die bij nader onderzoek afkomstig waren van een vriendin van haar. Berichten waaruit blijkt dat ik nog voor de volgens haar aangifte de vermoedelijke belaging tegen haar startte (datum die ze aangaf bij haar aangifte van start van de feiten) ik verschillende malen geprobeerd heb het contact te verminderen en zelf 1 of tweemalig helemaal te verbreken.
Hierbij heb ik ook nog het feit dat ik al 3-maal melding heb gedaan van belaging voordat zij aangifte tegen mij indiende (politie had zelfs naar haar al gebeld). Nu is het mijn vraag of ik beter deze bewijzen nu al doorgeef tijdens het onderzoek of wacht tot deze zaak voor de rechtbank komt? Dit met oog op een tegenklacht die ik van plan ben in te dienen wegens lasterlijke aantuigingen. Vooral omdat de zaak als ik de bewijzen nu al geef mogelijk geseponeerd zou worden terwijl dit bij een rechtzaak de vrijspraak of in het tussenstadium de buitenvervolgstelling tot gevolg zou hebben?
2) Bij het feit van die datingsites. Kijkt het gerecht de IP-adressen na of niet? Ik vond het raar dat ze vroegen om inbeslagname van mij pc terwijl ze dit gemakkelijk op deze manier konden controleren. Aangezien ik mijn computer nu toch al een maand kwijt ben. Zou ook direct mijn onschuld bewijzen
3) De 2 feiten waarvan ik beschuldigt wordt zijn op 2 verschillende data bij de politie gemeld. Moet ik dan voor beide feiten klacht neerleggen wegens lasterlijke aantijging aangezien deze beide elk apart de classificatie schuldig of onschuldig wel zullen krijgen
4) Na mijn eerste 3 meldingen omdat ik nog berichten kreeg en ze volhardde dat ze niks verkeerd deed heb ik haar de raad gegeven om gewn eens met de politie te praten in de hoop dat deze haar zou kunnen overtuigen van het verkeerde van haar daden. Waarna ze direct aangifte deed. Kan hier de stelling gezegd worden dat ik haar als het ware "aanzette" om die valse aangifte te doen alhoewel ik nooit over en aangifte heb gesproken maar gewn over een gesprek?