Hallo,
4 jaar geleden hebben wij beslist ons huis te verbouwen. Er stond toen reeds een veranda maar dit in ons ogen niet echt geplaatst werd door een professionele maar eerder door de vorige eigenaar en we hebben beslist deze te vernieuwen.
Al snel na de plaatsing van deze veranda (geplaatst door een firma voor verandabouw) merkten wij vrij snel (paar dagen) dat er lekken waren.
Eerste keer hebben ze dat op de condensatie gestoken en dat we nog even moesten geduld hebben. Uiteindelijk toch niet de condensatie en zijn ze toch net aan de rand waar de veranda verbonden wordt met ons plat dak, wat silicoon komen leggen. Probleem paar maand opgelost maar daarna weer prijs!!
Ondertussen zijn ze in die 4 jaar tijd wel 7 keer moeten komen en telkens veranderen ze iets aan die silicoon of leggen ze een joint net aan die verbinding tussen veranda en plat dak en het is weer opgelost. Een van de mannen die voor die firma werkt zegt ons dan ook tijdens het laatste bezoek 6 maand geleden dat het dus aan die joint ligt.
We zijn weer 6 maand verder en daar gaan we weer. Het lekt weeral en ik krijg dus water binnen. Het drupt echt binnen en na een tijdje krijg ik dan toch een hele plas.
Nu komen ze zelfs niet meer omdat ze zeggen dat het aan ons plat dak ligt en niet aan hun veranda. Wij zijn er anders wel van overtuigd dat het de veranda is gezien het toch lijkt te stoppen telkens ze iets komen doen. En moest het aan mijn plat dak liggen dan zou ik (vermoed) ik toch constant het hele jaar door moeten waterlast hebben. We zouden dan toch in onze keuken waar dat plat dak ligt al moeten vochtschade zien moest het dus effectief aan de roofing liggen van ons plat dak?
Nu zouden ze dus willen dat er een expert langs komt maar wie gaat die betalen? En wie moet deze doen komen? Ik heb ondertussen gebeld met de bank want ik ben daar verzekerd (top woning) en die sturen me bijna wandelen. Zij zullen pas ingrijpen na expertise of wanneer er dakwerker is gekomen maar het zijn zeker niet zij die een expert gaan sturen.
Ik begrijp dus niet waar ik terecht kan en wat ik moet doen????? HELP!!!