onderhoudsgeld en collectieve schuldenregeling

belleke1979
Topic Starter

onderhoudsgeld en collectieve schuldenregeling

#1 , 16 sep 2013 16:38

ik ben mama van 2 kinderen. Ik heb het hoederecht over mijn kinderen en ze gaan om de 14 dagen bij hun papa in het weekend.
Mijn ex zit in collectieve schuldbemiddeling, ik moet al sinds februari onderhoudsgeld krijgen, maar heb nog altijd niets gekregen.
Mijn dossier zit bij een advocaat, maar toch sta ik nog geen stap verder. Ik weet dat mijn ex niet correct is met zijn schuldenregeling,
hij heeft zn volledig verlofgeld achtergehouden en ook nog een week loon gevraagd aan zn baas.
wat kan ik doen om toch onderhoudsgeld te ontvangen en te zorgen dat hij niet zomaar zn gang kan gaan met geld achter te houden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 18 sep 2013 08:20

“Art.1675/14...Bij moeilijkheden die de uitwerking of de uitvoering van de regeling belemmeren of wanneer nieuwe feiten zich voordoen terwijl de regeling opgesteld wordt of die feiten de aanpassing of de herziening van de regeling rechtvaardigen, laat de schuldbemiddelaar, de arbeidsauditeur, de schuldenaar of elke belanghebbende schuldeiser, door een eenvoudige schriftelijke verklaring, die ter griffie neergelegd wordt of aan de griffie verzonden wordt, de zaak opnieuw voor de rechter brengen...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Mijn ex zit in collectieve schuldbemiddeling’ + ’Mijn dossier zit bij een advocaat’

INDIEN u nog geen aangifte deed van uw schuldvordering aan de schuldenregelaar,nadat de griffier van de arbeidsrechtbank u aanschreef,dan dient u voornoemd art.1675/14 toe te passen. Informeer u best vooraf bij die griffier.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”