weigeren rekening te houden met allergie kind

Sorcha
Topic Starter

weigeren rekening te houden met allergie kind

#1 , 26 sep 2013 11:54

Op consultatie bij onze huisarts wordt vastgesteld dat dochter een allergie heeft aan bepaalde voedingsmiddelen. Er wordt een afspraak bij de allergoloog en de huisdokter drukt er op dat bepaalde voedingsmiddelen absoluut moeten vermeden worden (ze heeft al een maag-darmontsteking, is duizelig, hoofdpijn, vermoeid, problemen met ademen).
Ik breng haar vader op de hoogte want daar moet ze het volgende weekend naartoe. Hij zegt tegen mij dat hij zal zien dat ze niets verkeerd eet en vraagt wat het ergste is dat kan gebeuren. Ik vertel hem dat het ergste wat kan gebeuren is dat dochter in shock geraakt en dat ze dan asap naar spoed moet.
Zondagavond wordt dochter terug afgezet, ze is bleek, moe, heeft hevige diarree, (lichte) problemen om te ademen. Wat blijkt, haar vader en zijn vriendin hebben haar gezegd dat ze niets van de allergie geloven (er is immers geen verslag van een allergoloog aan hun bezorgd en "een huisarts kan zeggen wat hij wil". Dochter heeft de keuze tussen twee voedingsmiddelen gekregen waar allebei allergenen in zaten (dat was bij de lunch) bij het avondmaal was er een soort saus (ook weer met de verboden voeding in) die haar vader op haar bord gedaan heeft en met zijn bestek in haar mond gestoken heeft. 's avonds werden er nog snacks bovengehaald waar, je raad het al, diezelfde stoffen in zitten...
Dochter is 8 en ze heeft geprobeerd om die dingen niet te eten maar ze werd verplicht door haar vader en de vriendin. Hij dreigde ook om haar speelgoed weg te gooien als ze niet zou doen wat hij wou.
Kan ik met een doktersbriefje haar NIET laten gaan het volgende weekend?
Is een arts verplicht dit te melden, en bij wie?

Groeten,
Sorcha

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Asterx

#2 , 26 sep 2013 19:30

Over welke allergie heeft u het?
Coeliaki? Noten allergie? ...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2013 19:37

en bent u zondagavond naar ziekenhuis gegaan?

Reclame

Terug naar “Archief”