schriftvervalsing

renske1977
Topic Starter

schriftvervalsing

#1 , 28 sep 2013 16:46

Wat te doen bij schriftvervalsing?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
renske1977
Topic Starter

#2 , 28 sep 2013 16:51

Even wat uitleg,
mijn ex man heeft in 2001 mijn handtekening gebruikt om een lening af te sluiten. Nu moet ik volgens de schuldeiser anno 2013 de schuld afbetalen.
Ik heb 3 jaar geleden een klacht neergelegd dit is naar het parket gegaan, helaas de zaak is verworpen. Mijn advocaat zegt dat ik maar moet gaan aflossen, maar ik heb hier geen schuld aan. Zou wat zijn dat je gewoon een handtekening onder een document kunt zetten en een aankoop doen. Er moet een oplossing zijn wie weet welke?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2013 21:25

Een onderhandse akte heeft slechts bewijskracht indien hij erkend wordt door diegene tegen wie men er zich op beroept of indien hij wettelijk voor erkend wordt gehouden (artikel 1322 van het Burgerlijk Wetboek). Om alle bewijskracht aan die akte te ontnemen, volstaat het overeenkomstig artikel 1323, eerste lid, van het Burgerlijk Wetboek de handtekening niet als de zijne te erkennen (Rb. Leuven 24 februari 1988, T.B.B.R. 1989, 172.).

Het volstaat dat u zegt dat u niet getekend hebt. De schuldeiser moet dan bewijzen dat het uw handtekening is. Zolang hij dat niet kan, moet u niet betalen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 sep 2013 21:52

Is er bij de klacht een schriftproef afgenomen?
Enig idee waarom is de zaak geseponeerd?

Terug naar “Archief”