wijkagent

mel&bert
Topic Starter

wijkagent

#1 , 01 okt 2013 09:22

Geachte
Hoeveel tijd heeft een wijkagent om u in te schrijven in een gemeente?Als je schriftelijk bewijs hebt dat hij weet dat je daar al een tijdje woont?Het dringende is wij willen ons wettelijk inschrijven want mijn partner heeft de voogdij op zijn zoontje volgens vonnis maar de mama heeft hem daar ingeschreven en we krijgen hem niet terug zonder officieel adres.Wat kunnen wij daar tegen doen?
Vriendelijke groeten
Melissa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2013 11:17

Doe een belletje naar het politiekantoor van uw gemeente, leg de situatie uit, en vraag of de wijkagent zo spoedig mogelijk wil langskomen en inschrijven. Life can be simple!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#3 , 02 okt 2013 14:49

Wijk of kwartierinspecteur komen x maal kijken op eender welk ogenblik om u daar en de andere bewoners aan te treffen.
In een aantal gevallen kan de gemeente ook een woonstcontrole vragen.
1 - het duurt al eventjes voor de politie de 'aanvraag tot inschrijving krijgt van de gemeente.
2 - de controleperiode kan dus ook uitlopen... standaard mag u rekenen op 3 weken.
3- dan gaat de administratieve akte naar de gemeente en dan kan u worden ingeschreven.
4- voor vb vreemdelingen zijn er meer controles nodig en wordt de beslissing door de dienst vreemdelingen genomen... wat extra tijd vergt.

Reclame

Kali

#4 , 02 okt 2013 15:08

Of eens een belletje naar de burgemeester , heeft geholpen toen partner na 5 weken nog niet ingeschreven was wegens 'wijkagenten ziek + op verlof'.

Franciscus

#5 , 02 okt 2013 23:17

Klopt, politie moet werk zo regelen dat een binnengekomen stuk inschrijving binnen drie weken is teruggestuurd met (negatief of positief) advies.
Burgemeester is wel in een politiezone niet meer rechtstreeks bevoegd over de lokale politie...zal mogelijk wel in het politiecollege zitten.

Terug naar “Archief”