Mag uw ex de woonst betreden met politie?

The__riddler
Topic Starter

Mag uw ex de woonst betreden met politie?

#1 , 02 okt 2013 16:51

Beste,

Mijn relatie is klaar maar normaal is ze uitgeschreven en eist ze spullen te halen. Echter ben ik op dat moment niet thuis en vertrouw het niet.
Mag de politie met haar mijn slot openbreken zonder mijn aanwezigheid? Deze is vervangen om mijn eigen veiligheid gezien zij nog huissleutel heeft.
Eerder heeft ze al gestolen uit mijn woning met alle last vandien.

En hoe kan ze aantonen wat van haar is en wat van mij, er is nergens bewijs van. Ik voel me niet veilig om dit weekend te vertrekken dus wat te doen?
Ik ben aardig radeloos, wou het vriendelijk oplossen en volwassen maar dit lukt blijkbaar niet.
Als ik mijn woonst verlaat kan het zijn bij terugkomst dat alles weg is... (wat mij toebehoort)

Het betreft een samenwonende relatie, niks meer.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 02 okt 2013 21:47

Zonder vonnis zal politie of deurwaarder mijn gedacht niets doen en al zeker niemand toegang geven tot een huis waar ze niet gedomicilieerd is. Als ze daar nog gedomicilieerd is kan ze natuurlijk "binnenbreken" onder 't mom van "sleutels verloren".

Heb je een akkoord / afspraak van wat ze mag meenemen en wat niet ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2013 22:04

Als uw ex daar nog staat ingeschreven DAN mag ze daar binnen.
Dus controleren via gemeente/politie of ze effectief is uitgeschreven.
Aan gemeente ook vragen melding te maken in het systeem dat er NIEMAND mag ingeschreven worden zonder politiecontrole ( en uw toestemming).
Uw kwartierinspecteur kan u mogelijk wel meer uitleg geven.

Reclame

The__riddler
Topic Starter

#4 , 08 okt 2013 13:11

Geen idee hoelang het duurt om iemand uit te schrijven uit de woning, dit is tijd terug reeds gebeurd. Ik denk nu 10dagen geleden...

Franciscus

#5 , 08 okt 2013 15:55

Dus navragen bij gemeente OF persoon reeds op een ander adres geregistreerd staat.

Indien persoon nog op het adres ingeschreven staat mag die daar binnen.
Alles wat binnen staat wordt als zijn/haar eigendom beschouwd gezien het de woonst is.

Echter indien niet gehuwd is het wegnemen van goederen die niet van u zijn nog steeds diefstal.

The__riddler
Topic Starter

#6 , 10 okt 2013 12:32

Ik heb navraag gedaan bij de gemeente maar die mogen dit niet zeggen ivm privacy redenen. Het zou 16 dagen duren maar weet niet wanneer men hiermee is gestart.
Het zijn mijn bezittingen en ben dus niet gehuwd, was enkel samenwonend. Maar ze blijven zeggen langs te komen om spullen te halen die zogezegd van haar zijn.

Franciscus

#7 , 10 okt 2013 13:25

Vraag aan gemeente een attest bewoning van uw huis/appartement.
Als bewoner kan u dat vragen.
Zoals reeds geschreven uw kwartierinspecteur kan u daar ook op antwoorden.
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/ve ... wijziging/" onclick="window.open(this.href);return false;

U kan trouwens de zaak ineens omdraaien vraag aan de gemeente/politie om een onderzoek op te starten gezien uw huisgenote met de noorderzon verdwenen is.
Ga dit zo wie zo melden bij de politie ... deze dienen hiervoor een meldingsverslag op te stellen en de kwartierinspecteur te verwittigen. Deze komt dan controleren of persoon nog bij u woont. Politie stekt een voorstel afvoering van ambtswege op bij collegiaal besluit.

Turaki

#8 , 10 okt 2013 14:02

Ook eenvoudig (mits u een kaartlezer heeft) hier na te kijken:
http://my.belgium.be/login.html?locale=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kies "mijn dossier" (links boven), en ga dan naar "gezin". Daar vindt u terug wie er allemaal op uw adres staat ingeschreven.

Franciscus

#9 , 10 okt 2013 14:56

Klopt, gebruik die toepassing niet gezien geen kaartlezer.
Print het af dan hebt u ineens een gedateerd bewijs.

Heel raar dat de gemeente dat niet kan geven is trouwens geen privacy item gezien het over UW woonst gaat.
Het geven van haar NIEUW adres is het echter wel... daar dient u een wettelijke reden voor te hebben vb een dagvaarding/ingebrekestelling

Terug naar “Archief”