openbare verkoping vanuit een woonhuis

missmoontje
Topic Starter

openbare verkoping vanuit een woonhuis

#1 , 05 okt 2013 19:42

ik lig al een tijdje met deurwaarders in de clinch om het feit dat zij vanuit mijn woning mijn beslagen goederen openbaar willen verkopen
ik ben er inmiddels via diverse wetboeken achter dat een openbare verkoping vanuit een woning waarop in het huurcontract een uitsluitend woonbestemming rust niet kan en mag de deurwaarder mag beslag leggen op een aantal goederen maar ook weer niet op alles hij mag hierbij ook geen oneigenlijke druk of pressie gebruiken zodra hij beslag gelegd heeft op bepaalde goederen dan moet hij deze gelijk meenemen ergens in opstal stallen verzekeren zolang de goederen daar opgeslagen staan en van daar uit verkopen zodra de deurwaarder dit doet moet de schuldenaar ook van zijn totale schuld af zijn
Omdat mijn woning geen ''openbare ruimte'' is en dit ook nooit en ten nimmer zal worden kan een openbare verkoping gewoonweg niet vanuit mijn woning plaats vinden
Ik heb diverse brieven gestuurd naar deze deurwaarder en ook een open brief naar het college van burgemeester en wethouder '
In de open brief aan het college van burgemeester en wethouders verzoek ik hen om directe handhaving maar hun antwoord op mijn schrijven was dat ze niet direct willen handhaven omdat de openbare verkoop vanuit mijn adres niet maandenlang gaat duren en mar voor een paar uur op 1 dag nodig is
In hun antwoord gaan ze totaal niet in om het feit waar het hier daadwerkelijk om gaat namelijk de deurwaarder mijn woning tot openbare ruimte laten verklaren
Ze geven in feite toe dat het een vergrijp gaat maar tevens zeggen ze dat vergrijp duurt te kort om voor ons een handhavingstraject op te starten
Mijn vraag is nu (ik ben al 4 jaar bezig om wetsboeken te bestuderen) ikb heb hier toch gelijk in??? er is geen jurist of advocaat die mij een wet kan laten lezen waarin staat dat dit wel mag dus een woning tot openbare ruimte verklaren!!!!!! al is het maar voor 5 minuten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2013 20:08

Hij zou uw meubels op de stoep voor uw huis kunnen verkopen. Heb dat zie gebeuren in Wallonië.
Meer openbaar kan echt niet.

missmoontje
Topic Starter

#3 , 05 okt 2013 20:35

ook dat kan niet want dan heeft hij een ventvergunning nodig hier in nederland mag je zo maar geen boedel op straat verkopen zonder vergunning alleen op koninginnendag (nu koningsdag) is het toegestaan om zonder vergunning te verkopen

Reclame

Vandebos

#4 , 06 okt 2013 00:07

Ik denk dat men je beter gaat kunnen helpen op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

JF houdt zich in essentie enkel bezig met Belgisch recht.

missmoontje
Topic Starter

#5 , 06 okt 2013 11:00

dat idee kreeg ik zelf ook al maar pas na dat ik zag be

Vandebos

#6 , 06 okt 2013 14:05

:D veel geluk.

Terug naar “Archief”