Maar logica is, hoe mooi het ook zou zijn, nog steeds geen grondvest van het systeem (rechts~ en andere). Voor de weinig keren dat ik de bus neem, denk ik heus niet zo ver na. Teleurstellend dat mensen die het smsticket echt willen gebruiken gestraft worden. Had er en bord gestaan waar dit stond op uitgelegd, had ik de boete zonder probleem aanvaard, eigen schuld. Maar in dit geval ben ik sterk ontgoocheld dat mijn argument niet volstaat. Waarom heb je anders die 30 dagen kans om een email/brief te sturen?Dat je je ticket aanvraagt voor je opstapt is de logica zelve, bekijk het vanuit een ander standpunt; mensen met slechte bedoelingen (ik wijs niet naar jou, voor de duidelijkheid) stappen op met hun gsm in de hand. Geen controle? Lekker gratis rijden. Wel controle? "Sorry meneer, ik ging net een ticket aanvragen hoor!".
Waarom zouden zij jouw argument aanvaarden? Het is niet bepaald een uniek argument en sluit perfect aan bij de kwaadwilligen, zij krijgen hoogstwaarschijnlijk dat excuus wel honderd keren per week te horen. Je had kunnen hopen op een tegemoetkoming, maar nogmaals, waardoor kunnen zij opmaken dat jij het oprecht niet wist en die honderden anderen liegen dat ze zwart zien? De juridische oplossing heeft Turaki gepost.Maar logica is, hoe mooi het ook zou zijn, nog steeds geen grondvest van het systeem (rechts~ en andere). Voor de weinig keren dat ik de bus neem, denk ik heus niet zo ver na. Teleurstellend dat mensen die het smsticket echt willen gebruiken gestraft worden. Had er en bord gestaan waar dit stond op uitgelegd, had ik de boete zonder probleem aanvaard, eigen schuld. Maar in dit geval ben ik sterk ontgoocheld dat mijn argument niet volstaat. Waarom heb je anders die 30 dagen kans om een email/brief te sturen?
Toevallig wel, sinds zo'n 6 generaties terug :pOh ja; als je de regels van de post uitvlooit zal je lezen dat een aangetekende zending door elke op het adres aanwezige persoon in ontvangst mag genomen worden. Toch toevallig géén familie van de burgemeester van Gent ?Betaal die boete nu maar gewoon en neem een ticket voor je opstapt (om 2 haltes verder af te stappen)
Zoals de meeste mensen, uzelf inbegrepen, ken ik meer wetteksten niet dan wel. Als ik echter ten onrechte beboet wordt, doe ik wel degelijk genoeg onderzoek. Het artikel waar u naar verwijst werd opgegeven in "14 MEI 2004. - Besluit van de Vlaamse regering betreffende de exploitatie en de tarieven van de VVM." artikel 90.15 SEPTEMBER 1976. [...] art 35 §3 [...] U wordt geacht de wet ( hier het KB) te kennen .
U dient deze te lezen voor u van plan bent de bus te nemen. Om het even extreem voor te stellen, als u ergens naar toe gaat, en u bent niet zeker van de AV van de Lijn, dan neemt u best niet de bus.Maar ben even serieus, als de basisregel niet eens uithangt, kan toch echt niet worden verwacht dat ik even naar huis loop, internet check en de volgende bus neem?
Nope, bij deze zal men moeten bewijzen dat u de AV heeft kunnen inkijken, en hiermee akkoord bent gegaan.Zoals ik enkele posts hiervoor reeds zei: elke overeenkomst zonder geschreven contract kan u er zo inluizen; winkels, horeca ... Ik zie het al voor me: "Meneer, dat is dan 100 euro extra, want in ons AV staat dat u geen cola mag drinken bij de coq au vin".