Ambtelijke schrapping

Jonathan789
Topic Starter

Ambtelijke schrapping

#1 , 18 okt 2013 04:48

Ik kom uit het Antwerpse. In 1993 was ik daar de drukte moe en plaatste een advertentie in de koopjeskrant die luidde : "Bestaat er nog ergens een huisje tussen het groen waar je gerust kan wonen ?" Onmiddellijk reactie gekregen en gaan kijken naar een inderdaad prachtig landhuisje. Helaas...het bevond zich in een recreatiezone...maar volgens de huisbazin geen enkel probleem. De gemeente schrijft U zonder problemen in....
Domme jongen die ik ben...in plaats van eerst eens navraag te doen....Soit...we verhuizen en vernemen dan van de buren dat bij aangifte aan de Bevolking onmiddellijk problemen komen....de politie komt...stelt pv op en je wordt hoogstwaarschijnlijk voor de rechtbank gedaagd...want...domicilie onmogelijk in een recratiezone. Lap !! Wat nu gedaan ? Gelukkig kon ik toen mijn domicilie bij mijn broer plaatsen....Ik had dat huurcontract kunnen laten vernietigen wegens bedrieglijke inofrmate....maar deed het niet....zo'n mooi huisje...om een lang verhaal kort te maken...het zwaard van Damocles zweeft nu reeds 20 jaar boven mijn hoofd...tweemaal moeten voorkomen voor de rechtbank toen ik me uit noodzaak toch in de gemeente moest laten inschrijven. Nu is mijn laatste officiële domicilie sinds 1/8 jl weggevallen en ben ik eigenlijk reeds een illegaal...
Mijn vragen :
- Vanaf wanneer zou ik daadwerkelijk ambtelijk geschrapt kunnen worden ?
- Kan ik een referentieadres bekomen bij familie of vrienden ?
- Zit er uiteindelijk dan niets anders op om na 20 jaar te moeten verhuizen ?
En hoe snel moet dit dan gebeuren ?
Voor alle duidelijkheid...ik ben alleenstaande man op pensioen.

Hopende dat U mij echt goede raad kan geven.....bied ik U mijn achtingsvolle groeten aan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2013 11:02

16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
Art. 16, § 2. Er mag geen enkele inschrijving als hoofdverblijfplaats geweigerd worden omwille van de veiligheid, de gezondheid, het urbanisme of de ruimtelijke ordening.
Ieder gezin dat om zijn inschrijving verzoekt in een gebouw, waar permanente bewoning niet is toegelaten om reden van de veiligheid, de gezondheid, het urbanisme of de ruimtelijke ordening, wordt echter voorlopig ingeschreven voor een periode van maximum drie jaar.
De inschrijving in de registers wordt definitief indien de bevoegde gemeentelijke overheid binnen drie maanden na de aanvraag de administratieve of gerechtelijke procedure, waarin door of krachtens de wet is voorzien, niet heeft ingezet om een einde te maken aan de aldus geschapen onregelmatige toestand.
Onverminderd het vorige lid neemt de inschrijving een einde zodra het gezin de plaats heeft verlaten. De inschrijving wordt definitief indien de gerechtelijke of administratieve overheid binnen drie jaar na de inschrijving niet de beslissingen en de maatregelen heeft genomen om aan de betwiste toestand een einde te stellen.

Franciscus

#3 , 18 okt 2013 18:17

Domicilie stond bij broer dus niet meer op recreatiedomein. Veroordeeld wegens verblijf in recreatiegebied?

Maar blijkbaar ergens anders ...

Gemeente heeft enige tijd nodig om u ambtelijk af te voeren, dit gezien er een aantal controles dienen te gebeuren.
Max termijn is in theorie 6 maanden.

Reclame

Jonathan789
Topic Starter

#4 , 25 okt 2013 19:33

Met hartelijke dank voor die eerste reactie m.b.t. het KB van 16 juli 1992 dat inhoudt dat als de gemeente binnen de drie jaar geen administratieve of gerechtelijke actie onderneemt....de inschrijving als domicilie definitief is. Nu moet U weten dat ik tussen pakweg 1996 en 2003 wel degelijk ingeschreven was in het bevolkingsregister van de gemeente in kwestie. Afgezien van het feit dat de politie daags na mijn inschrijving PV is komen opstellen is er echter in die 6-7 jaar niets gebeurd. Tot ik in 2004 een deurwaarden aan mijn deur kreeg en gedagvaard werd. Ik werd door de rechtbank schuldig bevonden en moest onmiddellijk mijn domicilie veranderen wat ook gebeurde. Maar !!!! Was deze dagvaardiging wel wettelijk ? Blijkbaar niet volgens dat KB !!!!! Heel dat geval kostte mij pakweg 1500 Euro....Maar was die veroordeling wettelijk gestaafd en wat kan ik nu doen ?

scorpioen

#5 , 25 okt 2013 21:57

En waarvoor werd u gedagvaard? Wat was de telastenlegging?

Jonathan789
Topic Starter

#6 , 30 okt 2013 20:35

Heel eenvoudig....ik werd gedagvaard omdat ik mijn domicilie officiëel dus jarenlang in een recreatiedomein heb gehad. Wat wettelijk niet mag...maar ze hebben 5-6 jaar niets gedaan en mij er laten wonen.

Terug naar “Archief”