moet deze herstelling in garantie gebeuren of niet ?

manu1804
Topic Starter

moet deze herstelling in garantie gebeuren of niet ?

#1 , 22 okt 2013 07:47

beste lezers,

Ik heb een jaar geleden een wagen overgekocht van een goede vriend, deze wagen had toen 75000km op de teller en was 5jaar oud. toen mijn vriend deze op een laatste groot onderhoud deed (74750km op de teller) in augustus van vorig heeft de garagist de distributieketting en de krukas vervangen. dit was voor de helft in garantie, omwille van het feit dat de kettingen van dit type motor te zwak waren. maar was toch een aanzienlijke kost. nu iets meer den een jaar later en slechts 15000km verder is de krukas opnieuw defect. bestaat er geen garantie op de toen uitgevoerde werken? het lijkt me toch straf dat het nu na zo een korte tijd juist die vervangen krukas is die kapot gaat ? vanuit de hoofdverdeler krijgt mijn garage de krukas in garantie, maar mijn garagist vraagt van mij de helft van de werkuren. is dit de juiste gang van zaken of heb ik garantie op de uitgevoerde werken ?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2013 08:18

Bij de meeste garages staat dit in hun verkoopsvoorwaarden op hun factuur .

Bij sommig is dit maar 3 maand en bij andere max. één jaar, bij de meeste garages staat er zelfs bij dat de garantie vervalt bij verandering van eigennaar.

Eens de verkoopsvoorwaarden lezen van de garage waar de krukas werd vervangen..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Archief”