veiligheidsgroep waterleiding stuk, maar nog onder garantie
Geplaatst: 24 okt 2013 10:22
Beste,
een 2tal weken terug mochten wij onze meterstand van het water doorgeven. we vielen achterover toen bleek dat we op 15 maand tijd 950m³ verbruikt hadden... (waar vorig jaar nog 87m³ op een jaar tijd).
Bleek dat het niet om een ondergronds lek gaat (dan zou de Watergroep tussenkomen), maar dat de veiligheidsgroep/het bovendrukventiel kapot was en dat er een 4tal maanden aan een stuk stadswater is verbruikt aan de lopende band (+/- 8000l/dag) en rechtstreeks de riolering terug binnenliep.
Het kapotte bovendrukventiel van het merk Orkli vermeldt een garantie van 5 jaar, en die was geproduceerd in 2010, dus geldt de garantie nog. Het ventieleke zou blijven openstaan zijn door een vuiltje/kalk, dus zegt onze sanitairman, hebben we geen reden om verhaal te maken op hen voor het verbruikte water (factuur van om en bij de € 4000).
Wij zijn ervan overtuigd dat het om een oorzakelijk verband gaat, tussen het niet-correct functioneren van de veiligheidsgroep, en het enorm verbruik van water.
Onze sanitairman zegt dat hij dikwijls zulke telefoons krijgt van klanten waar hun stadswater is blijven doorlopen (tot 5x/maand), zonder dat je ergens iets hoort of ziet.
Er moet toch een oplossing zijn om dit te kunnen verhalen op iemand.
Kunnen jullie ons enkele suggesties doen wat wij kunnen ondernemen?
Graag een seintje terug, en alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten, VSO
een 2tal weken terug mochten wij onze meterstand van het water doorgeven. we vielen achterover toen bleek dat we op 15 maand tijd 950m³ verbruikt hadden... (waar vorig jaar nog 87m³ op een jaar tijd).
Bleek dat het niet om een ondergronds lek gaat (dan zou de Watergroep tussenkomen), maar dat de veiligheidsgroep/het bovendrukventiel kapot was en dat er een 4tal maanden aan een stuk stadswater is verbruikt aan de lopende band (+/- 8000l/dag) en rechtstreeks de riolering terug binnenliep.
Het kapotte bovendrukventiel van het merk Orkli vermeldt een garantie van 5 jaar, en die was geproduceerd in 2010, dus geldt de garantie nog. Het ventieleke zou blijven openstaan zijn door een vuiltje/kalk, dus zegt onze sanitairman, hebben we geen reden om verhaal te maken op hen voor het verbruikte water (factuur van om en bij de € 4000).
Wij zijn ervan overtuigd dat het om een oorzakelijk verband gaat, tussen het niet-correct functioneren van de veiligheidsgroep, en het enorm verbruik van water.
Onze sanitairman zegt dat hij dikwijls zulke telefoons krijgt van klanten waar hun stadswater is blijven doorlopen (tot 5x/maand), zonder dat je ergens iets hoort of ziet.
Er moet toch een oplossing zijn om dit te kunnen verhalen op iemand.
Kunnen jullie ons enkele suggesties doen wat wij kunnen ondernemen?
Graag een seintje terug, en alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten, VSO