Misbruik van vertrouwen?

LeslieHerremans
Topic Starter

Misbruik van vertrouwen?

#1 , 04 nov 2013 17:21

betreft volgende situatie:

Tante is dementerend en heeft vroeger in vertrouwen een andere tante volmacht gegeven over haar bankrekening. Aangezien mijn tante nu dementerend is kan ze dit niet zelf meer ongedaan maken en tevens zal ze vrezen dat haar weinige bezoek dan ook zal wegvallen.
Deze tante woont in bij een man (niet getrouwd) die ze verzorgd en de huishuur betaald. De man werd laatstleden door de bank verzocht om tante haar rekening aan te spijzen aangezien er niets meer opstond. (Tante krijgt een 1500€ pensioen/ mnd) Deze man is uiteraard ook bang dat wanneer hij actie zal ondernemen er nog meer familietwisten komen en probeert dan maar zo de kerk in het midden te houden.
Blijkbaar is mijn tante sinds enkele jaren al misbruik aan het maken van de dementerende tante haar rekening: betalen van autoverzekeringen van de kinderen, kopen van kleren etc,... Hier zijn reeds enkele afschriften van de bank van.
Is het mogelijk om hier iets tegen te beginnen?
Kan ik haar dementierapport ergens opvragen?
Wie kan de volmacht van de misbruiker opzeggen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 04 nov 2013 18:44

Leslie,

je kan dit enkel officieel doen door je tante onder voorlopig bewind te laten plaatsen.
procedure zie ondermeer http://www.elfri.be/voorlopige-bewindvoerder" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Archief”