Goh, laat ik daar effe heel duidelijk op antwoorden. Een huurder is quasi niet op te zoeken voor een intercommunale. Een eigenaar wel bvb kadaster. Indien maanden na datum (half augustus tot nu) er nog geen geldig energiecontract is, kan de intercommunale maar weinig dingen doen. Een dreigbrief aan de eigenaar sturen in de hoop dat deze contact opneemt eigenlijk.
Eandis heeft u als eigenaar in ieder geval op de hoogte gebracht. Gezien het om een appartement gaat, kan er makkelijk in de gemeenschappelijke ruimte worden afgesloten. Best gewoon de huurder inlichten genre 'brief x ontvangen, gelieve de nodige stappen te ondernemen, anders kom je op een dag thuis zonder stroom. Mvg y'.
Maar het is uiteraard makkelijker om te klagen tegen grote, anonieme bedrijven, dan tegen je eigen huurder die zijn boel niet op orde brengt. Mocht het in orde zijn, had je alleszins zo'n brief niet gekregen.
Ik weet niet vanuit welke hoedanigheid u reageert maar het spijt me Saar, uw antwoord kan bezwaarlijk als 'heel duidelijk' omschreven worden. Hebt u mijn vorige reactie gelezen? Zowel in ons geval als blijkbaar in het geval van de TS heeft de nieuwe huurder onmiddellijk het nodige gedaan. Er is dan wel degelijk sprake van een contract met de gekozen energieleverancier, en wel vanaf de aanvang van de bewoning.
In beide gevallen kan de schuld dan enkel en alleen liggen bij de energieleverancier die gekozen wordt door de huurder en waar de eigenaar geen enkel uitstaans mee heeft. Ook bij ons was het ruim 2 maanden na de verhuis dat we die dreigende brief van Eandis kregen, terwijl haar energieleverancier mij letterlijk antwoordde achter te staan met het doorgeven van de gegevens aan Eandis.
Vind je het dan normaal dat er gedreigd wordt tegenover de eigenaar met het afsluiten van de meters? En er bovenop bij te vermelden dat deze nadien heraangesloten kunnen worden op kosten van de eigenaar? Ik niet!
Het kan niet anders dan dat Eandis heel goed weet dat sommige energieleveranciers hopeloos achter staan met het doorgeven van hun gegevens. Het is tergend dat ze dan de eigenaars gaan lastigvallen met een probleem dat het hunne niet is en dat er al helemaal niet zou mogen zijn.
Er kunnen best wel gevallen zijn waarin de nieuwe bewoner nalatig is met het doorgeven of aansluiten van. Maar daarover gaat het in dit topic niet. Uw antwoord is daarom naast de kwestie.