opheffen verkaveling

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

opheffen verkaveling

#1 , 11 nov 2013 14:50

Onze gemeente wil de verkaveling - dus de geldende verkavelingvoorschriften- opheffen om bepaalde personen de mogelijkheid te geven om aan lucratieve appartementsbouw te kunnen doen temidden van een residentiêle villaverkaveling.
De redenen die ze aanhalen zijn misleidend, waarschijnlijk frauduleus: ze interpreteren de huidige verkavelingsvoorschriften op volkomen vertekende wijze. De foutieve interpretatie is flagrant, daarover is geen twijfel.

Er is nu op basis van incorrecte inlichtingen een openbaar onderzoek gestart. Ik wil het openbaar onderzoek ongeldig laten verklaren wegens bewust verkeerde inlichtingen aan het grotere publiek. Ik heb intussen één getuigenis van poging tot omkoping in deze aangelegenheid. M.a.w. deze zaak stinkt op politiek niveau.

Ik wens -samen met een aantal buren-de gemeente aan te klagen in deze, op grond van misleidende informatie en het openbaar onderzoek ongeldig te laten verklaren. Waar kunnen we ons beklag doen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 nov 2013 09:07

Ik ga ervan uit dat de verkaveling onder toepassing valt van 15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening.

“Art.7.5.7.Artikel 4.6.5, § 1, eerste lid, is van toepassing op ruimtelijke uitvoeringsplannen en bijzondere plannen van aanleg die voorlopig worden vastgesteld of aangenomen vanaf 1 september 2009. De herziening of de opheffing van verkavelingsvergunningen ingevolge de definitieve vaststelling van een ruimtelijk uitvoeringsplan of een bijzonder plan van aanleg dat voorlopig werd vastgesteld of aangenomen vóór 1 september 2009, wordt afgehandeld overeenkomstig de regelen die golden voorafgaand aan die datum.”(15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening).

Lees vooraf zelf ook art.7.5.6 teneinde vast te stellen welke bepalingen van toepassing zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

roharro
Topic Starter

#3 , 13 nov 2013 14:42

Ik ga ervan uit dat de verkaveling onder toepassing valt van 15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening.

“Art.7.5.7.Artikel 4.6.5, § 1, eerste lid, is van toepassing op ruimtelijke uitvoeringsplannen en bijzondere plannen van aanleg die voorlopig worden vastgesteld of aangenomen vanaf 1 september 2009. De herziening of de opheffing van verkavelingsvergunningen ingevolge de definitieve vaststelling van een ruimtelijk uitvoeringsplan of een bijzonder plan van aanleg dat voorlopig werd vastgesteld of aangenomen vóór 1 september 2009, wordt afgehandeld overeenkomstig de regelen die golden voorafgaand aan die datum.”(15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening).

Lees vooraf zelf ook art.7.5.6 teneinde vast te stellen welke bepalingen van toepassing zijn.

Ingevolge art. 7.5.6. kan de procedure die de gemeente gebruikt voor de opheffing van de verkaveling (art.4.6.6) niet worden toegepast. Hoe pak ik dit aan? Dienst Stedenbouw van de Gemeente wil niet reageren op mijn vraag/opmerking.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

j.demoor

#4 , 17 nov 2013 08:30

“Art.4.7.21.§ 1. Tegen de uitdrukkelijke of stilzwijgende beslissing van het college van burgemeester en schepenen omtrent de vergunningsaanvraag kan een georganiseerd administratief beroep worden ingesteld bij de deputatie van de provincie waarin de gemeente is gelegen. Bij het behandelen van het beroep onderzoekt de deputatie de aanvraag in haar volledigheid...”(15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Archief”