ARBEIDSRECHT

sady
Topic Starter

ARBEIDSRECHT

#1 , 21 nov 2013 23:55

Ik ben nu al een tijdje thuis wegens een burn out op het werk. En ik heb gehoord dat de firma deels wordt overgenomen en dat er een deel van het personeel overgenomen wordt door de nieuwe firma.
Mijn vraag is kan mijn werkgever mij mee laten overnemen zolang ik ziek ben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2013 12:00

Ik ben nu al een tijdje thuis wegens een burn out op het werk. En ik heb gehoord dat de firma deels wordt overgenomen en dat er een deel van het personeel overgenomen wordt door de nieuwe firma.
Mijn vraag is kan mijn werkgever mij mee laten overnemen zolang ik ziek ben?
je zou zelfs de vraag anders kunnen stellen kan de overnemer weigeren u mee over te nemen omwille van uw afwezigheid door ziekte

wat wordt er overgenomen ?
is er een verband met je functie en wat wordt overgenomen ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

j.demoor

#3 , 24 nov 2013 08:29

“Art.7.Voor de toepassing van deze wet, verstaat men onder : 1° overname van de activa : - hetzij de vestiging van een zakelijk recht op het geheel of een deel van de activa van een failliete onderneming met het verderzetten van de hoofdactiviteit van de onderneming of van een afdeling ervan;- hetzij de verderzetting van de hoofdactiviteit van de onderneming of van een afdeling ervan door een werkgever die niet het geheel of een deel van de activa van de failliete onderneming heeft overgenomen; het is niet van belang of de hoofdactiviteit van de onderneming wordt verder gezet met werknemers die opnieuw werden aangeworven door de werkgever die de activa heeft overgenomen of door derden... 2° niet-overgenomen werknemers in geval van overname van de activa na faillissement : de werknemers die de in artikel 42 vastgestelde voorwaarden niet vervullen...”(26 JUNI 2002. - Wet betreffende de sluiting van de ondernemingen).
Zie zo nodig ook Koninklijk Besluit 23 maart 2007 Sluiting van Ondernemingen.

‘ik heb gehoord dat de firma deels wordt overgenomen’

Uw ziekte op zich belet niet dat u tot de overgenomen werknemers kan behoren.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”