uitgeven voor een radiozender.

rty
Topic Starter

uitgeven voor een radiozender.

#1 , 22 nov 2013 12:46

hallo ik heb een vraagje , wat kan er juridisch gebeuren als je je uitgeeft als radiozender.
je belt naar een persoon en vertelt. hallo ik ben van radiozender ......... , de vrouw geeft verschillende info mee.. u verteld haar dat ze ook op de radio komt. uiteindelijk gebeurt dit niet.. waardoor de vrouw/man in kwestie naar de radio belt. de vrouw geeft het nummer door van de persoon die haar contacteerde als journalist.nu is mijn vraag , Wat kunnen de radio zender en de persoon in kwestie ondernemen ? :idea: :arrow: :!: :!:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2013 13:02

Hoe oud bent u?

rty
Topic Starter

#3 , 22 nov 2013 17:13

17

Reclame

Franciscus

#4 , 22 nov 2013 20:31

Juridisch: aanmatiging van naam en functie. Valse naamdracht.
Misbruik van vertrouwen.
Oplichting.
Niet in bezit van vergunning.
Inbreuk op merkenrecht
Imagoschade voor de radiozender....
enz enz
Dus als dame/radiozender aangifte doen dan zal tussen 5 en 21 mogelijk worden aangebeld door de politie om de 'journalist' te horen.

Maar gezien minderjarig draaien uw ouders op voor de kosten.

rty
Topic Starter

#5 , 23 nov 2013 23:09

wat gebeurd er uitijndelijk met de jongere?? .. jongere geeft an dat dit fout is en excuzeer zich uitijndelijk bij radio zender en persoon naar wie hij belde.. kan er dan nog iets ondernomen worden?

Franciscus

#6 , 23 nov 2013 23:34

Ik dacht niet dat indien men zich excuseert het misdrijf verdwijnt mocht er aangifte van gedaan zijn.

Verontschuldigingen maken geen einde aan strafbare daden (feiten).

Eens het feit gepleegd is is en blijft het strafrecht onverkort van toepassing. Met zijn verzachtende, strafuitsluitende en verzwarende omstandigheden.

Maar als er geen strafklacht wordt neergelegd hebt u geluk gehad... Of er strafklacht is neergelegd weet u wanneer u en uw ouders ( gezien minderjarigheid) worden uitgenodigd om al of niet na raadpleging van een advocaat een verklaring te gaan afleggen bij de politie.

Het is al heel goed dat u zelf al uw verontschuldigingen hebt aangeboden.

rty
Topic Starter

#7 , 23 nov 2013 23:58

ik praat namens een vriend.. die heeft dit inmiddels gedaan.. maar werd nog niet door de politie gecontacteerd.. ! wel werd gezegd door de radio zender dat zij juridisch gaan kijken wat ze gaan doen.. mijn vriend heeft zijn nummer veranderd.. en hoopt zo van die ellende vanaf te komen.. weet nu wel niet of het hem zal lukken.. persoonlijk vindt ik het wel overdreven, als de radio/tv zenders geld kunnen rapen zullen ze het allesinds niet laten liggen !

Franciscus

#8 , 24 nov 2013 00:29

Enkel de schadevergoeding is voor hen.
De straffen, boeten gerechtskosten en de schadevergoeding is voor uw vriend.

Al wel een (heel) tijdje geleden..... waren er ook enkele jongeren die 'iets' wilde doen ... hebben het gedaan ... het resultaat was dat de jeugdvereniging waar ze lid van waren de factuur gepresenteerd heeft gekregen. Was in die tijd een bedrag met zes cijfers en het eerste was geen 1.. Ik heb de factuur gezien en de voorzitter van de vereniging kan er niet mee lachen.
En dat ging alleen nog maar over de tussenkomst van één dienst.

rty
Topic Starter

#9 , 24 nov 2013 00:46

stel u in mijn vriend zijn plaats.. ! wat zou u doen ? als u weet dat ze uw oud nummer nog hebben ?
mijn vriend had een nummer bij een provider ! ( een abbonement wel te verstaan ) dat nummer heeft hij gewijzigd. ! en hij heeft een ander in de plaats gekregen.. ! het abonnement staat wel op naam van 1 v/d ouders. maar met een ander toegekend nummer.. zou er juridisch iets ondernomen kunnen worden?
en zeg nu zelf.. het is een overdreven iets he ! ?

Franciscus

#10 , 24 nov 2013 00:59

Dit is een juridische site. Wat ik heb aangegeven zijn mogelijk de strafbare gedragingen.
Het is niet aan mij nog aan u om daarover te oordelen dat doet ( indien er aangifte wordt gedaan) de rechter wel.
Het is ook mogelijk dat de advocaat van de tegenpartij een dading( schikking) kan voorstellen.
Denkt u nu echt dat het wijzigen van een telefoonnummer ( mits machtiging onderzoeksrechter) enig probleem zal geven aan parket/politie om de juiste persoon te traceren?
Providers dienen trouwens alle gegevens bij te houden dus dat is een makkie.

rty
Topic Starter

#11 , 24 nov 2013 01:02

uiteindelijk is het zijn woord t.o het woord van de vrouw aan de tel.
toch bedankt voor u info ! denk wel dat mijn vriend hiermee geholpen is !

Franciscus

#12 , 24 nov 2013 17:24

Dat is het al lang niet meer :
- telefoonnummer wordt getraceerd.
- naam is gekend
- er zijn getuigen radio en dame die verontschuldigingen aangeboden hebben gekregen.
- mogelijk heeft iemand wel het gesprek opgenomen

rty
Topic Starter

#13 , 24 nov 2013 18:25

uiteindelijk is zijn nr gewijzigd.. dus in werkelijkheid is het zijn nummer niet eens meer.. ? en telefoongesprekken mogen toch niet opgenomen worden als dit niet vermeld word tijdens het gesprek ? dus stel de radiozender heeft het gesprek opgenomen zonder medeweten van mijn vriend.. ? is dat toch geen tastbaar bewijs?

roharro
Juridisch actief: Ja

#14 , 24 nov 2013 19:02

uiteindelijk is zijn nr gewijzigd.. dus in werkelijkheid is het zijn nummer niet eens meer.. ? en telefoongesprekken mogen toch niet opgenomen worden als dit niet vermeld word tijdens het gesprek ? dus stel de radiozender heeft het gesprek opgenomen zonder medeweten van mijn vriend.. ? is dat toch geen tastbaar bewijs?
Door zich te verontschuldigen heeft uw "vriend" reeds toegegeven dat hij de dader is.
Al de rest doet er niet meer toe. Zijn lot is nu in handen van die dame en van de radiozender.
That's it.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#15 , 24 nov 2013 20:32

telefoongesprekken mogen toch niet opgenomen worden als dit niet vermeld word tijdens het gesprek ? dus stel de radiozender heeft het gesprek opgenomen zonder medeweten van mijn vriend.. ? is dat toch geen tastbaar bewijs?
Gesprekken mogen opgenomen worden als een van de gesprekspartners daarmee akkoord gaat. In dit geval is de radiozender akkoord met de opname; geen probleem dus, is toegelaten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Archief”