Pagina 1 van 1

Verzekeringspremie

Geplaatst: 03 dec 2013 12:43
door Ice
Een verzekeringsagent biedt een pakket verzekeringen aan waarbij alle nodige verzekeringen inbegrepen zijn.
Gedurende enkele jaren heeft hij problemen gekend met zijn software waardoor geen correcte premies werden berekend.
Nu verontschuldigt hij zich maar stuurt een factuur met een rechtzetting over een periode van 2 jaar voor de premies.
Mag hij de klant de rekening presenteren van zijn problemen met software? De klant heeft immers geen enkel uitstaans met administratieve problemen van een verzekeringsagent.
Mag dit volgens de wet?

Re: Verzekeringspremie

Geplaatst: 03 dec 2013 12:47
door roharro
De verjaringstermijn is drie jaar. Hij kan dus probleemloos fouten rechtzetten van twee jaar terug.

Re: Verzekeringspremie

Geplaatst: 03 dec 2013 13:55
door Milo72
Is "probleemloos" niet wat kort door de bocht ?
Als de verzekeringsagent een bepaald pakket verzekeringen aanbiedt, en dat aanbod houdt ook de te betalen premies in (wat me logisch lijkt), dan kan de verzekeringsagent daar volgens mij moeilijk opeens een "rechtzetting" op doorrekenen ?
Als door de foute berekening (bvb verkeerde opsplitsing in maandelijkse bedragen of zo) de klant minder betaald heeft dan overeengekomen (i.e. wat in het "aanbod" stond), heeft de verzekeringsagent uiteraard wel het recht deze rekening te presenteren.

Re: Verzekeringspremie

Geplaatst: 03 dec 2013 14:08
door k.b.
.

Re: Verzekeringspremie

Geplaatst: 03 dec 2013 16:53
door roharro
Ik schreef probleemloos als het om een FOUT ging.
Niet problemloos de premies retroactief verhogen....

Re: Verzekeringspremie

Geplaatst: 03 dec 2013 20:12
door Ice
Ok, hartelijk dank voor al de antwoorden.