Beste,
Gisteren heb ik tijdens een hoorzitting in het Provinciehuis van de stad Gent argumenten aangedragen waarom het tuinhuis van mijn buur misplaatst is. Ik gaf hiervoor courante redenen zoals wegnemen van zonlicht, in de buurt heeft niemand een tuinhuis van 5m lang, 2m70 hoog en tot tegen de perceelgrens gebouwd, agressieve esthetische ingreep...
Ik vroeg hen echter ook waarom wij tijdens het openbaar onderzoek dat voorafgaat aan het eventueel verlenen van een bouwvergunning nooit een aangetekend schrijven ontvangen hadden. Wij zijn immers vanaf juni 2012 eigenaar van de woning waardoor je zou verwachten dat de officiële instanties (Loket Stedenbouw en Openbaar Domein te Gentbrugge) op de hoogte zijn van de eigendomswissel zodat ze een brief naar de juiste eigenaar sturen. Dit is des te vreemder aangezien de mensen die aan de andere kant van de buur wonen later eigenaar geworden zijn en toch een aangetekend schrijven ontvangen hebben.
Op onze vraag of dit normaal is wilden de leden van de Provincie niet ingaan omdat dit niets met ruimtelijke ordening te maken heeft.
Mijn vraag is of we een punt hebben dat de vergunning aan onze buur onrechtmatig werd toegekend aangezien onze argumenten in het openbaar onderzoek niet werden gehoord. En, dat het moeilijker is om argumenten aan te dragen en een beslissing terug te draaien wanneer die reeds genomen is.
Zijn er mensen die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt?
Merci als je reageert.
Grt,
W.H.