Kinderen verbrassen spaargeld

MATTERHORN
Topic Starter

Kinderen verbrassen spaargeld

#1 , 19 dec 2013 11:57

Geplaatst: Do 19 Dec 2013, 11:20 Onderwerp: Kinderen verbrassen spaargeld !!! Reageer met quote

Hallo,
Mijn dochter die alleenstaande is en gescheiden met nog 2 kinderen ten laste heeft jaren geleden beginnen sparen voor haar 3 kinderen. Toen de 2 oudste kinderen 18 jaar werden hebben ze van de bank dit spaargeld ontvangen. Binnen ongeveer een jaar werd al het geld verbrast en om te vermijden dat het jongste kind (wordt in 2015, 18 jaar) hetzelfde zal doen wil ze nu dat geld zelf innen om dit dan later zelf aan haar zoon te geven (om te studeren en niet verbrassen) Daar er met de vader geen enkel gesprek mogelijk is en ons dochter een huwelijkscontract heeft afgesloten op mijn aandringen nl " ZUIVERE SCHEIDING DER GOEDEREN" en zij iedere maand dit geld , met onze steun, zelf via haar EIGEN REKENING heeft overgeschreven denk ik dat de vader hierover niet moet gehoord worden(deze spaarrekening, Free Invest Plan:Kapitaalsopbouw, werd vroeger opgemaakt zonder zijn tussenkomst!)aangezien de vader zonder ons dochter iets te zeggen zijn geld overmaakte naar IRAN en er een appartement mee heeft gekocht!!! Welke stappen kan ons dochter ondernemen om aan dit geld te geraken zonder tussenkomst van een advokaat.
Graag een reactie a.u.b.
Dank bij voobaat
:idea:
PLUK DE DAG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 19 dec 2013 12:44

Een free invest plan is een financiële verzekering (en geen spaarrekening).
In de meeste gevallen is hier een verzekeringsnemer (doorgaans vader of moeder) en een begunstigde (doorgaans het minderjarige kind)
Bekijk dit samen met uw bankier!
In deze klassieke samenstelling is uw dochter dus nog altijd eigenaar van het geld gezien zij (hoogstwaarschijnlijk) de verzekeringsnemer is. Zij kan ten allen tijde de begunstiging wijzigen naar zichzelf. dat betekent dus dat zij ervoor zorgt dat op de voorziene einddatum de gelden naar haar terugkeren ipv naar het kind. Op die manier behoudt zij controle en kan kan ze de gelden schenken wanneer daar een aanleiding toe is (vb aankoop woning, huwelijk...)
Maar nogmaals : in haar bankkantoor kan men dat haarfijn nakijken en onmiddellijk regelen
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

MATTERHORN
Topic Starter

#3 , 19 dec 2013 13:35

Hallo Basejumper

Bedankt voor je antwoord

Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken in de bank en zal het resultaat hier op het forum mededelen.

Vele groeten :wink:
PLUK DE DAG

Reclame

MATTERHORN
Topic Starter

#4 , 19 dec 2013 14:03

Hallo,

De verzekeringsnemer is de zoon zelf en de verzekerde ook maar alles werd betaald door de moeder haar rekening
De bank zal daar niets kunnen aan veranderen.

Ik geloof dat het hopeloos is

Alleszins bedankt voor de uitleg

Vele groeten MB :(
PLUK DE DAG

Terug naar “Archief”