Bpost verliest aangetekende internationale zending.
Geplaatst: 29 dec 2013 15:37
Hallo iedereen,
Al een hele tijd volg ik hier mee op het forum, prachtig werk hier!
Voor het eerst kom ik zelf een vraag stellen.
Op 9/11/2013 koop ik in HongKong een kleine action camera.
Dit wordt door de afzender netjes aangetekend verzonden naar mij met tracking nummer RF181604333SG.
Via de track en trace, zowel van eBay als van Bpost kan ik alles netjes volgen.
Tot mijn grote verbazing zie ik plots op 20/11/2013 de status "Zending uitgereikt door bpost TONGEREN MAIL".
Toch heb ik helemaal niets ontvangen.
Ik heb dan een klacht opgestart bij Bpost, na verschillende telefoontjes kreeg ik gisteren eindelijk via email een antwoord:
Ik vraag me dan vooral af wie er wél verantwoordelijk is?
Wanneer ik contact opneem met de verzender schuift hij (logischerwijs) de schuld van zich af. Hij heeft immer van Bpost een "proof of delivery" verkregen.
Wat kan ik hier verder mee doen?
Bpost acht de afzender verantwoordelijk, maar tegelijkertijd voorzien zij de afzender een document waardoor de afzender vrijuit gaat.
Het formulier CN18 waar over gesproken wordt in de mail ben ik op dit moment aan het invullen, ik wacht nog even op wat informatie van de afzender.
Alvast bedankt en een prettig eindejaar voor allen,
Mvg,
Bjorn
Al een hele tijd volg ik hier mee op het forum, prachtig werk hier!
Voor het eerst kom ik zelf een vraag stellen.
Op 9/11/2013 koop ik in HongKong een kleine action camera.
Dit wordt door de afzender netjes aangetekend verzonden naar mij met tracking nummer RF181604333SG.
Via de track en trace, zowel van eBay als van Bpost kan ik alles netjes volgen.
Tot mijn grote verbazing zie ik plots op 20/11/2013 de status "Zending uitgereikt door bpost TONGEREN MAIL".
Toch heb ik helemaal niets ontvangen.
Ik heb dan een klacht opgestart bij Bpost, na verschillende telefoontjes kreeg ik gisteren eindelijk via email een antwoord:
Hiermee willen ze dus zeggen dat de aangetekende zending, die Bpost verloren is, niet onder hun verantwoordelijkheid valt omdat dit een internationale zending is.Beste mevrouw, mijnheer,
Wij hebben uw dossier heel aandachtig gelezen. We begrijpen dat u ontevreden bent en we willen u onze verontschuldigingen aanbieden.
Ter informatie: de zendingen uit het buitenland zijn niet gedekt door onze Algemene Voorwaarden, maar wel door die voorzien in de overeenkomst tussen de afzender en het transportbedrijf in het land van oorsprong.
De regel is dus dat de afzender tot aan de levering eigenaar blijft van de zending. Daarom vragen wij u, in geval van verlies, contact op te nemen met de afzender zodat deze een procedure kan opstarten bij de betrokken verzendingsdiensten, wat dan eventueel kan leiden tot een vergoeding via de afzender of die diensten.
Om de oplossing van uw klacht te versnellen, vragen wij u ons binnen de 10 werkdagen het bijgevoegde formulier van niet-ontvangst CN18 ingevuld terug te sturen naar: bpost, Contactcenter, PB 5000, Internationale klachten te 1000 Brussel
De gevraagde stukken mag u naar ons versturen door te antwoorden op deze e-mail of u bezoekt onze website http://www.bpost.be/support" onclick="window.open(this.href);return false;. Vergeet niet uw dossiernummer te vermelden.
Zodra wij deze informatie ontvangen, zal die naar het land van oorsprong gestuurd worden, zodat het dossier kan worden opgevolgd door de betrokken diensten.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn. Indien u nog vragen heeft, kunt u steeds terecht bij onze Klantendienst op het nummer 022/01 23 45.
Met vriendelijke groet,
Uw klantenadviseur
Ik vraag me dan vooral af wie er wél verantwoordelijk is?
Wanneer ik contact opneem met de verzender schuift hij (logischerwijs) de schuld van zich af. Hij heeft immer van Bpost een "proof of delivery" verkregen.
Wat kan ik hier verder mee doen?
Bpost acht de afzender verantwoordelijk, maar tegelijkertijd voorzien zij de afzender een document waardoor de afzender vrijuit gaat.
Het formulier CN18 waar over gesproken wordt in de mail ben ik op dit moment aan het invullen, ik wacht nog even op wat informatie van de afzender.
Alvast bedankt en een prettig eindejaar voor allen,
Mvg,
Bjorn