rva controle

gorens
Topic Starter

rva controle

#1 , 06 jan 2014 00:38

wil als werkzoekende een vraag stellen over controle bij de RVA.
arbeidsongeschikt enz....
in welke topic zou ik daarvoor moeten zijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jan 2014 08:38

ofwel hier, ofwel onderaan bij sociaal recht - werkloosheid.

gorens
Topic Starter

#3 , 07 jan 2014 00:48

hebt een vraagje.

sinds jaren kamp ik met rugproblemen. ben er 46 en het wordt alsmaar erger.
het werk ik had gedaan was zwaar interimwerk, magazijnarbeider, schoonmaker altijd bukken met de rug omlaag.
ik was een aantal jaren geleden naar de arts bij de VDAB. geweest maar heeft niets gemerkt aan mijn rug. was totaal 100% ok. verklaard.

sinds vroeger hebt ik nooit mijn job kunnen houden, als ik aan het werken ben blockeerd mijn onderrug en lig ik nadien plat op de grond.
ik hebt naar het ziekenhuis geweest en foto,s laten nemen van mijn onderrug. ik kreeg de foto,s en uitslag maar moest die door mijn huisarts laten lezen.
de huisarts heeft op foto een grote vlek in mijn rug gezien. hij wil niet zeggen wat het is. hij zegt artrose. als je de arts moet geloven ?

ik was naar kinesist geweest maar niets helpt.
als ik een emmer met water vasthoud begin mijn hand na 2 minuten te trillen.
ik ben meer werkloos dan ik aan het werk ben.

aan de RVA moet moet ik voorleggen waar ik allemaal hebt gesolliciteerd
niet eerlijk met mijn sollicitaties dus, ik solissiteer om mijn uitkeringen te behouden maar kan niet op de uitnodigingen ingaan omdat ik tijdens de solisitaie aan de werkgever moet liegen dat ik heel gezond ben.

de vraag is wat moet ik nu doen ? ik kan zo toch niet verder leven ?
één verkeerde beweging en mijn rug ligt plat van de pijn alsof er iemand mij een messteek geeft.

Reclame

oubekou

#4 , 07 jan 2014 01:25

Ik denk dat je zou beter doen om nog te laten onderzoeken door de artsen van de Vdab. Als je meer dan 45 j bent, en met een chronische ziekte kunnen zij iets doen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jan 2014 13:38

maar kan niet op de uitnodigingen ingaan omdat ik tijdens de solisitaie aan de werkgever moet liegen dat ik heel gezond ben.
De RVA verplicht u helemaal niet om tegen uw potentiële werkgever te liegen. U mag hen altijd vertellen dat u uw vorige jobs moest opgeven wegens rugklachten, dat de arts van de VDAB echter niets gevonden heeft, maar dat uw huisarts wel een vlek op uw rug zag op foto's.

Hiermee doet u niets verkeerd. Ik zie geen reden om dus niet in te gaan op een sollicitatiegesprek. Misschien heeft een werkgever wel een job voor u die minder of niet belastend is voor de rug?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”