Uitgeschreven kansspeelcomissie + spelen op lotto

Sam123
Topic Starter

Uitgeschreven kansspeelcomissie + spelen op lotto

#1 , 07 jan 2014 12:00

Beste,

Ik ben uitgeschreven in de kansspeelcomissie. Vanavond staat de Euromillions op 127.000.000 €. Is het mogelijk om hier aan deel te nemen? Stel dat ik win.. Mag ik het geld dan innen??

Geldt dit ook als ik iets win met bv. De Lotto?

Bedankt voor uw antwoord!

Sam

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 07 jan 2014 14:27

Ik weet dat dit geen juridisch advies is, maar gezien de uitschrijving, lijkt het mij best om hier gewoon niet aan deel te nemen..

Natuurlijk kunt u een biljet kopen en bij kleine winst incasseren, uw identiteitskaart wordt niet gevraagd ofzo. Voor de uitbetaling van grote bedragen moet u echter langs de Nationale Lotterij passeren.

j.demoor

#3 , 09 jan 2014 08:28

“Art.3bis.Deze wet is niet van toepassing op de loterijen in de zin van de wet van 31 december 1851 op de loterijen en van de artikelen 301, 302, 303 en 304 van het Strafwetboek, noch op de openbare loterijen en wedstrijden bedoeld in artikel 3, § 1, eerste lid, van de wet van 19 april 2002 tot rationalisering van de werking en het beheer van de Nationale Loterij. Met uitzondering van de artikelen 7, 8, 39, 58, 59 en 60 en de strafrechtelijke bepalingen van hoofdstuk VII die betrekking hebben op deze artikelen, is deze wet niet van toepassing op de kansspelen bedoeld in artikel 3, § 1, tweede lid, van de wet van 19 april 2002 tot rationalisering van de werking en het beheer van de Nationale Loterij.”(7 MEI 1999. - Wet van 7 mei 1999 op de kansspelen, de weddenschappen, de kansspelinrichtingen en de bescherming van de spelers).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”