huis wordt verkocht

annkri
Topic Starter

huis wordt verkocht

#1 , 09 jan 2014 20:51

Beste,

Ik heb vernomen van onze huisbaas dat het huis dat wij huren openbaar verkocht zal worden omdat zijn vader overleden is en zijn zussen daarop aandringen.
Wij wonen hier nu iets meer dan 3 jaar en heb alles zelf mooi en proper opgeknapt. Nu officieel hebben wij nog steeds niets vernomen,van niemand,ook niet van het immobili.
Toch krijgen wij reeds telefoon van notaris,keurder voor de elektriciteit,enz om een afspraak en ik zou me moeten aanpassen aan de opgegeven datum,verlof nemen dus???
Wat als die notaris hier komt om foto's te nemen,wij wonen hier nog altijd en dit is toch onze privé?? Tenslotte weet ik officieel nog altijd van niks.
Welke rechten heb ik of wat kan ik best doen?
Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 jan 2014 20:54

U zal toegang moeten verlenen, zowel voor het nemen van de foto's, enz.
Daarna ook aan de personen die het huis komen bezichtigen.
U kunt wel een bepaalde dag of dagen in de week afspreken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2014 21:07

U moet inderdaad toegang verlenen maar u kan zelf een voorstel formuleren WANNEER dit kan gebeuren op datum en uur die u passen.
Ook voor bezoeken voor eventuele kopers... doe zelf een voorstel een avond in de week tussen 19 en 21 en een zaterdagmorgen tussen 10 en 12 .. een week zo en andere week anders ...
Stel u staat in continudienst ... dan zal het zijn op de ogenblikken dat u kan.
Als u iets normaal gangbaar voorstelt dan zal bij weigering de vrederechter zich vermoedelijk wel aansluiten bij uw redelijk voorstel.
Of u kan afspreken dat u steeds kan komen bezoeken na afspraak.

Is contract geregistreerd ..... afhangend van of u snel weg wil beste geen registratie.
Indien niet weg wil desnoods zelf contract nog registreren.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Vandebos

#4 , 09 jan 2014 21:32

Wat betreft het nemen van foto's is het een kwestie van geven en nemen. Familie mogen er niet opstaan, diegene die de foto's neemt dient u de tijd te geven persoonlijke voorwerpen te verwijderen die u niet wenst op de foto's te zien. Zoals steeds is het redelijkheid langs beide kanten die het voor iedereen het makkelijkst maakt.
Wat betreft bezoekrecht is het gebruikelijk ofwel twee periodes van 3 uur per week (waarvan één periode in het weekend) te voorzien ofwel te werken met afspraken die minstens 24 uur op voorhand worden vastgelegd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jan 2014 21:39

Misschien interesse om zelf te kopen ...die piste kan voor 'eigenaars' mogelijk interessanter gezien openbare verkopen dikwijls 'minder' opbrengen.

Vandebos

#6 , 09 jan 2014 21:40

Inderdaad.

Terug naar “Archief”