Verkoop onroerend goed

Lieven123
Topic Starter

Verkoop onroerend goed

#1 , 15 jan 2014 17:20

Beste,

op 30 jan worden de onroerende goederen van mijn grootvader zaliger verkocht door de notaris.
Er is ook een stuk bouwgrond bij van 2A60CA (gelegen aan de straat). Dit vormt volgens een bestaande verkaveling een bouwgrond met het stuk die erachter ligt, dat dus ook in de bouwzone ligt, maar niet aan het openbaar domein grenst. De andere partij (klooster) heeft ons dus nodig om zijn grond als bouwgrond te verkopen en omgekeerd ook om een volwaardige bouwgrond te hebben van 9A90CA.
Nu in 1998 zijn er al een aantal verkopen geweest, waarbij de opbrengst verdeeld werd per m², wij lagen telkens aan straat met een kleinere opp. dan hen. Bijgevolg zijn ze dus voor hun stukken veel ruimer vergoed geweest dan ons.
Deze keer vinden wij dit niet kunnen en eisen een 50/50 - verdeling.
Blijkt dat er in 1998 een overeenkomst is gesloten tussen het klooster en mijn grootvader, dat het lot dat wij nu willen verkopen, zal verkocht worden volgens een overeen te komen prijs en dat de zuivere opbrengst zal verdeeld worden per m².
Ondertussen zijn wij voor 45CA onteigend door de gemeente aan de straat, dus wordt onze opp. nog eens kleiner.
Mijn vraag: Is die overeenkomst nog rechtsgeldig aangezien ze gesloten werd door het klooster en mijn grootvader (dus niet met mij en andere erfgenamen), aangezien ze gesloten werd over een verkoop die in de toekomst (nu al 16jaar later) zal plaatsvinden (zonder rekening te houden met prijzen) en ze aangegaan werd adh van een opmetingsplan van oppervlaktes die er nu niet meer zijn (door onteigening)?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding